محموله هزار تُنی کمک‌های بشردوستانه چین در راه افغانستان است

چین در سال جاری تاکنون ۲۶۰۰ تن مواد مختلف به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان فرستاده است

محموله کمک‌های بشردوستانه کشورش به افغانستان شامل مواد غذایی، لباس، کفش و پتوهای زمستانی است - توییتر وانگ یو، سفیر چین در افغانستان

وانگ یو، سفیر چین در کابل، در توییتی از حرکت یک محموله هزار تنی کمک‌های بشردوستانه چین به افغانستان از بندر سین کیانگ، خبر داده است.

سفیر چین در صفحه توییترش نوشته است محموله کمک‌های بشردوستانه کشورش به افغانستان که شامل مواد غذایی، لباس، کفش و پتوهای زمستانی است به سمت افغانستان حرکت کرده و قرار است تا ۱۲ روز دیگر به شهر مزار‌شریف برسد.

او اشاره کرده است که کشور چین در سال جاری تاکنون ۲۶۰۰ تن مواد مختلف به‌عنوان کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان فرستاده است. سفیر چین روز شنبه ۲۹ آبان نیز در توییترش نوشت‌، آن کشور قصد دارد تا دروازه‌های تجاری‌ بیشتر به‌روی افغانستان بگشاید و فرصت‌های توسعه‌ای بیشتری را در اختیار افغانستان قرار دهد. آقای ونگ یو در توییت روز شنبه نوشته بود که ۱۰ هواپیمای حامل تولیدات جلغوزه افغانستان به چین رسیده و حدود ۲۶ تن جلغوزه افغانستان در ظرف تنها چند دقیقه در بازار آنلاین چین فروخته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفیر چین گفت: واردات میوه خشک افغانستان به چین، اولویت بعدی آن کشور برای تقویت روابط تجاری با افغانستان است و چین تلاش خواهد کرد تا روزنه‌های تجاری بیشتری را به‌روی خشکبار افغانستان که از اقلام عمده تجاری است، بگشاید.

چین درحالی‌که تاکنون حکومت طالبان را به‌رسمیت نشناخته‌، روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با این گروه برقرار کرده است. چین، روسیه، پاکستان، ایران و قطر از معدود کشورهای همسو با گروه طالبان به شمار می‌روند که در سه ماه گذشته، روابط و تعامل سیاسی و تجاری‌شان را با افغانستان ادامه داده‌اند.

اخیرا روسیه نیز نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه‌اش را از زمان آغاز حکومت طالبان تاکنون، روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان به کابل فرستاد. این محموله ۳۶ تنی شامل مواد غذایی و پتوهای زمستانی بود.

بر اساس گفته‌های معاون سفیر روسیه در افغانستان، دو هواپیمای دیگر نیز حامل کمک‌های بشردوستانه روسیه در روزهای نزدیک به افغانستان خواهند رسید. این بسته کمکی جمعا شامل ۱۰۸ تن مواد غذایی و غیر غذایی است.

بیشتر از اقتصاد