آرسنال و یونایتد گل‌باران شدند، چلسی صدرنشین باقی ماند

تیم آرسنال در این مسابقه مقابل شاگردان یورگن کلوپ، نتوانست نتایج درخشانش در مسابقات قبلی را تکرار کند

سادیو مانه گل در دقیقه ۳۹ ، گل اول را برای لیورپول به ثمر رساند - Paul ELLIS / AFP

هفته دوازدهم لیگ برتر انگلستان با شکست سنگین تیم‌های صاحب‌نام همراه بود. دریکی از حساس‌ترین مسابقات، تیم فوتبال آرسنال که در هشت دیدار اخیر خود شکستی را تجربه نکرده بود در ورزشگاه آنفیلد میهمان تیم فوتبال لیورپول بود که درنهایت با شکست سنگین چهار بر صفر شاگردان آرتتا همراه شد.

تیم آرسنال در این مسابقه عملا مقابل شاگردان یورگن کلوپ، تیم دست‌وپا بسته‌ای بود و نتوانست نتایج درخشانش در مسابقات قبلی را تکرار کند. تیم آرتتا تا دقیقه ۳۹ مسابقه توانست به‌خوبی جلوی گلزنی مهاجمان خطرناک لیورپول را بگیرد و آرون رمزدیل، دروازه‌بان جوان آرسنال در این دفاع نقش اساسی داشت. اما حملات گسترده لیورپول ادامه‌دار بود و در دقیقه ۳۹ سادیو مانه گل اول را برای لیورپول به ثمر رساند.

در نیمه دوم حملات لیورپول شدت بیشتری گرفت و اشتباه مرگبار مدافعان آرسنال توپ را در اختیار دیه‌گو ژوتای آماده قرارداد تا گل دوم لیورپول را وارد دروازه میهمان کند. ضعف در خط دفاعی آرسنال به قدری زیاد بود که در ادامه نیز لیورپول موفق شد دو بار دیگر توسط محمد صلاح و مینامینو به گل برسد و سه امتیاز شیرین را از این مسابقه مهم کسب کند و موقتا در رده دوم جدول قرار بگیرد.

تیم بحران‌زده این روزهای لیگ برتر یعنی منچستریونایتد نیز، در خارج از خانه، میهمان تیم فوتبال واتفورد بود و برای کسب پیروزی و به دست آوردن سه امتیاز انگیزه بسیار زیادی داشت تا بتواند خود را از شرایط به‌وجود آمده خارج کند. سولسشر به‌خوبی می‌دانست که تنها یک باخت دیگر می‌تواند حکم اخراج او از یونایتد را امضا کند و هواداران یونایتد اجازه ماندن در اولدترافورد را به او نخواهند داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما همه‌چیز برخلاف میل سرمربی نروژی یونایتد و بازیکنان تیم پیش رفت و در همان ابتدای کار فشار تیم واتفورد باعث شد تا ضربه پنالتی به سود این تیم اعلام شود. واکنش فوق‌العاده دخیا، دروازه‌بان یونایتد و مهار ضربه پنالتی، این تیم را به ادامه مسابقه امیدوار کرد. اما بازی ضعیف بازیکنان یونایتد به‌خصوص در خط دفاعی و اشتباهات کاپیتان مگوایر باعث شد تا در همان نیمه نخست دو بار دروازه یونایتد فرو بریزد و مشکلات تیم بیشتر شود.

در آغاز نیمه دوم، دنی فن دبیک که در این مسابقه از ابتدا برای یونایتد به کار گرفته‌شده بود، موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند و امیدواری به نیمکت تیم بازگردد. اما اخراج مگوایر در دقیقه ۶۹ تمام برنامه‌های سولسشر را نقش بر آب کرد و شاگردان کلودیو رانیری موفق شدند در ادامه دو بار دیگر دروازه یونایتد را باز کنند و ثانیه‌شمارها برای اخراج سولسشر به صدا درآمد. یونایتد با این شکست در رده هفتم جدول قرار گرفت و گفته می‌شود سولسشر به‌زودی از سمت مربیگری این تیم اخراج خواهد شد.

اما تیم فوتبال چلسی که در این فصل، پرقدرت و بدون اشتباه ظاهر شده است، در خارج از خانه و در ورزشگاه کینگ پاور میهمان تیم فوتبال لسترسیتی بود. تیم لستر که در این فصل نتایج پر نوسانی را کسب کرده است، امیدوار بود تا با پیروزی مقابل آبی‌های لندن شرایطش را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشد. اما شاگردان توخل در این مسابقه بدون اشتباه ظاهر شدند و در غیاب لوکاکوی مصدوم بازهم توانستند موفق عمل کنند و با گل‌های رودیگر، کانته و پولیسیچ سه بر صفر پیروز این مسابقه حساس شدند. چلسی با این برد ۲۹ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم‌تر کرد.

بیشتر از فوتبال