مدودف رقابت‌های تنیس تورین را با برد آغاز کرد؛ برتینی اشک‌ریزان انصراف داد

مدودف، مدافع عنوان قهرمانی، این رقابت را با استرس آغاز کرد و در زدن ضربات آخر موفق نبود

دنیل مدودف روس، مرد شماره۲ تنیس جهان - Marco BERTORELLO / AFP

رقابت‌های پایانی تنیس مردان بین هشت تنیسور برتر جهان در سال ۲۰۲۱، با مسابقات گروه قرمز در تورین ایتالیا آغاز شد و دنیل مدودف روس، مرد شماره۲ تنیس جهان، در یک بازی نسبتا سخت موفق شد با نتیجه دو بر یک، هوبرت هورکاچ لهستانی را که برای اولین بار در این رقابت‌ها حاضر شده بود، از پیش رو بردارد.

مدودف، مدافع عنوان قهرمانی، این رقابت را با استرس آغاز کرد و در زدن ضربات آخر موفق نبود. همین موضوع باعث شد تا تنیسور لهستانی ست نخست را در تای‌برک ۷-۶ پیروز شود اما مدودف در ست دوم کاملا متحول شد و با زدن سرویس‌های پرقدرت و کوتاه کردن زمان امتیازگیری، موفق شد ست دوم را ۶-۳ پیروز شود. در ست سوم به نظر می‌رسید هورکاچ به دلیل خستگی توان مقابله با مدودف را ندارد و بالاخره تمرکز بالای مدودف باعث شد تا در ست سوم نیز ۶-۴ به پیروزی برسد و در رقابتی که در آن ۱۵ سرویس بدون جواب زده بود، برنده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دومین مسابقه این گروه، الکساندر زورف آلمانی مقابل متئو برتینی ایتالیایی قرار گرفت. مرد شماره ۴ تنیس جهان می‌دانست که در بازی با برتینی، نایب قهرمان رقابت‌های ویمبلدون، آن هم در خانه این تنیسور و با حمایت تماشاگران ایتالیایی کار سختی در پیش خواهد داشت. ست نخست بسیار تماشایی و طولانی برگزار شد و زورف موفق شد پس از مدت ۹۰ دقیقه، در تای‌برک ۷-۶ پیروز شود.

در ست دوم، در حالی که زورف یک بر هیچ در گیم‌ها پیش بود، برتینی ناگهان بازی را متوقف کرد و در حالی که از درد پهلو شکایت داشت، زمان پزشکی تقاضا کرد؛ اما تلاش‌های سه‌دقیقه‌ای پزشک و فیزیوتراپ رقابت‌ها برای برتینی بی‌نتیجه بود و او پس از بازگشت به زمین و زدن اولین سرویس به این نتیجه رسید که از شدت درد نمی‌تواند به مسابقه ادامه دهد و با چشمانی اشک‌بار از ادامه مسابقه انصراف داد و به این ترتیب زورف پیروز این مسابقه لقب گرفت.

زورف پس از این اتفاق و در مصاحبه انتهای بازی گفت: «از این موضوع بسیار ناراحت شدم و امیدوارم که برتینی هرچه زودتر به مسابقات بازگردد. این اتفاق می‌تواند برای هریک از ما بازیکنان رخ دهد و بسیار دردناک است که در چنین مرحله‌ای به آسیب‌دیدگی دچار شوید. او برای رسیدن به این جایگاه نزدیک یک سال تلاش کرده بود و حضور در کشورش و بازی روبه‌روی تماشاگران ایتالیایی می‌توانست او را حتی به نیمه‌نهایی یا فینال برساند و می‌دانم که این اتفاق چقدر می‌تواند دردناک باشد. من هم مانند او از این اتفاق بسیار ناراحتم و این پیروزی برای من لذتی ندارد.»

این دومین بار است که برتینی در رقابت‌های تنیس سال ۲۰۲۱ از ناحیه عضلات شکم مصدوم می‌شود. او پیش از نیز در ابتدای سال ۲۰۲۱، در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، چنین آسیب‌ دید و ۲ ماه از رقابت‌ها فاصله گرفت. در صورت انصراف برتینی از کلیه رقابت‌های تورین، دیگر هموطن او یعنی یانیک سیتر، مرد شماره ۹ تنیس جهان، جایگزین او در گروه قرمز مسابقات خواهد شد.   

بیشتر از تنيس