عربستان سعودی نخستین «شهر غیرانتفاعی» جهان را می‌سازد

«شهر غیرانتفاعی محمد بن‌سلمان» با هدف استعدادیابی جوانان سعودی برای شکل‌دادن به آینده پادشاهی و جهان راه‌اندازی می‌شود

چشم‌انداز طراحی‌شده برای نخستین شهر غیرانتفاعی جهان- تصویر از حساب کاربری توییتر دبیرکل بنیاد خیریه مسک @BaderAlkahail

شاهزاده محمد بن‌سلمان آل‌ سعود، ولیعهد و نایب رئیس شورای وزیران عربستان سعودی، از راه‌اندازی پروژه‌ ساخت نخستین شهر غیرانتفاعی جهان در منطقه‌ای به مساحت بیش از سه کیلومتر مربع در استان ریاض خبر داد.

ولیعهد سعودی روز یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه، از طرح «شهر غیرانتفاعی محمد بن‌سلمان» خبر داد که قرار است به‌منظور توسعه بخش غیرانتفاعی کشور در مقیاس بین‌المللی ساخته شود. 

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، واس، این شهر به‌عنوان مرکزی برای حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه گروه‌های جوان و همچنین موسسات غیرانتفاعی محلی و بین‌المللی در نظر گرفته شده است. «شهر غیرانتفاعی محمد بن‌سلمان» میزبانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (کارآفرینی) و سرمایه‌گذارانی خواهد بود که با حمایت و پرورش استعدادها و کسب‌وکارها، جوامعی از سراسر جهان را به مشارکت در این زمینه جذب می‌کنند. 

شاهزاده محمد بن‌سلمان، به‌عنوان مؤسس و رئیس هیئت مدیره «بنیاد خیریه‌ محمد بن‌سلمان» (مسک/ Misk)، گفت: «این شهر غیرانتفاعی که برای نخستین‌بار نمونه‌ای از آن در جهان ساخته می‌شود، می‌کوشد تا با اجرای برنامه‌های لازم و ایجاد فرصت‌‌ برای جوانان، اهداف اساسی بنیاد خیریه‌ مسک ‌در راستای حمایت از نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت و پرورش رهبران آینده را محقق سازد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، شهر غیرانتفاعی شاهزاده محمد بن‌سلمان میزبان آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، «مدارس مسک»، مرکزی برای برگزاری همایش، یک موزه علوم و یک مرکز خلاقیت خواهد بود که فضایی را برای حمایت از بلندپروازی‌های مبتکران در علوم و فناوری نسل جدید مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و رباتیک مهیا می‌کند.این شهر غیرانتفاعی علاوه بر این، یک سالن تئاتر، آموزشگاه و نمایشگاه هنری، یک شهربازی، مرکز آموزش آشپزی و یک مجتمع مسکونی را نیز شامل خواهد شد.

«شهر غیرانتفاعی محمد بن سلمان» که در نوع خود بی‌نظیر است در زمین شخصی ولیعهد سعودی به مساحت ۳.۴ کیلومترمربع در منطقه «وادی حنیفه» واقع در استان ریاض در مرکز کشور ساخته خواهد شد.

این شهر انسان‌محور بستری برای فعالیت‌های پیشرفته دیجیتالی خواهد بود و با اختصاص بیش از ۴۴ درصد از زمین آن به فضای سبز باز، مطابق با اصول توسعه پایدار و به‌‌‌عنوان مکانی مناسب برای عابران پیاده طراحی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی،این شهر با هدف تشویق جوانان به یادگیری و توسعه مهارت‌های رهبری در آن‌ها و ایجاد یک فضای مناسب به‌منظور استعدادیابی جوانان سعودی برای شکل‌دادن به آینده پادشاهی و جهان، راه‌اندازی می‌شود و جزئیات بیشتر در رابطه با آن، در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر از جهان