مراسم یکشنبه یادبود؛ حضور کیت میدلتون به جای ملکه در ایوان کاخ

کیت با کت مشکی الکساندرا مک‌کویین و گوشواره‌هایی با آویز مروارید در مراسم حاضر شد

کیت میدلتون، دوشس کمبریج و کامیلا همسر شاهزاده چارلز - Aaron Chown / AFP

این آخر هفته، دوشس کمبریج در کنار کنتس وسکس و دوشس کورنوال در مراسم سالانه یکشنبه یادبود در لندن شرکت کردند.

اعضای خانواده سلطنتی، سیاست‌مداران، کهنه‌سربازان و خانواده‌هایشان روز یکشنبه ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای بزرگداشت یاد کشتگان جنگ بریتانیا، در وایت‌هال گرد هم آمدند.

کیت با کت مشکی شق‌ورق الکساندرا مک‌کویین و گوشواره‌هایی با آویز مروارید، به  ایوان دفتر امور خارجه و کشورهای مشترک‌المنافع وارد شد.

بر کت او تصویر چند شقایق سرخ‌رنگ نقش بسته و کلاهی مشکی موهایش را پوشانده بود.

این زنان از فراز ایوان شاهزاده چارلز را نظاره‌ می‌کردند که تاج‌گلی را به یاد سربازان جان‌باخته بریتانیایی بر یادبود سربازان گمنام می‌گذاشت.

قرار بود ملکه برای اولین بار پس از دوره استراحتش، در این رویداد در انظارعمومی ظاهر شود. ماه گذشته، در پی بستری شدن یک شبه ملکه در بیمارستان، پزشکان به او توصیه کرده بودند که استراحت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما صبح روز یکشنبه ،۱۴ نوامبر، کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه به علت رگ‌به‌رگ شدن کمر در این مراسم شرکت نخواهد کرد. کاخ اعلام کرد که او «در کمال تاسف» این تصمیم را گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «علیاحضرت متاسف است که شرکت در این مراسم را از دست داد. همانند سال‌های قبل، شاهزاده ولز تاج گلی را از طرف علیاحضرت خواهد گذاشت.»

چارلز روز پنجشنبه، ۱۱ نوامبر، در بریکستون لندن دوباره به مردم اطمینان داد که وضعیت سلامتی مادرش خوب است.

چارلز که محتمل‌ترین وارث تاج و تخت بریتانیا است، در حال دیدار با کودکان تحت پوشش موسسه خیریه‌ خود (Prince’s Trust) در شعبه نت‌وست بود که مردی پرسید: «حال مادرتان چه طور است شاهزاده چارلز؟»

شاهزاده بر بازوی این مرد دستی کشید و در پاسخ گفت: «متشکرم. خیلی خوب‌اند.»

بر اساس بیانیه کاخ باکینگهام در ماه اکتبر، ملکه بریتانیا همان موقع شبی را برای «معاینات مقدماتی» در بیمارستان گذرانده است.

او پس از آن معاینات، شماری از دیدارهای برنامه‌ریزی شده خود از جمله حضور در نشست کاپ۲۶ و سفر به ایرلند شمالی را لغو کرد.

او همچنان شماری از وظایف سبک خود را انجام می‌دهد و به‌تازگی پس از گذراندن آخر هفته در سندرینگهام، به کاخ وینزر بازگشته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی