آلکاراس؛ قهرمان بااقتدار رقابت‌های تنیس زیر ۲۱ سال در میلان

کارلوس آلکاراس جایزه ۴۰۰ هزار دلاری مسابقات تنیس میلان را از آن خود کرد

کارلوس آلکاراس، پدیده جوان دنیای تنیس - Tiziana FABI / AFP

کارلوس آلکاراس اسپانیایی، پدیده جوان و ۱۸‌ساله دنیای تنیس که از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در سال جاری تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده است، موفق شد در رقابت‌های پایانی فصل و زیر ۲۱ سال در میلان ایتالیا بااقتدار و بدون شکست به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند و جایزه ۴۰۰ هزار دلاری این مسابقه‌ها را از آن خود کند.

آلکاراس، مرد شماره ۳۵ تنیس جهان که در این رقابت‌ها بخت نخست قهرمانی بود در گروه خود بدون شکست در رتبه نخست قرار گرفت و در دیدار نیمه‌نهایی با عبور از پابیز آرژانتینی، حریف سباستیان کوردا فرزند پیتر کوردای مشهور در دنیای تنیس شد. سباستیان کوردا نیز مانند آلکاراس در گروه خود بدون شکست صدرنشین شده بود و در دیدار نیمه‌نهایی با عبور از سد فوکوشیما، هم‌وطن خود به دیدار نهایی راه پیدا کرد. آلکاراس جوان در این مسابقه برتر بود و با ضربه‌های مهارنشدنی فورهند بارها کوردا را تحت‌فشار قرار داد. از نکته‌های مهم در برتری آلکاراس مقابل کوردا می‌توان به‌سرعت بازی این پدیده جوان اشاره کرد که در تمامی نقاط زمین حاضر بود و قدرت تصمیم‌گیری سریعی داشت.

آلکاراس در این مسابقه موفق شد در سه ست متوالی با نتایج چهار-سه، چهار-دو و دو-چهار از سد کوردا عبور کند و در چهارمین دوره این رقابت‌ها به قهرمانی برسد. مسابقه تنیس زیر ۲۱ سال با شیوه‌ای متفاوت از رقابت‌های عادی برگزار می‌شود و ست‌های مسابقه از شش بازی به چهار بازی کاهش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 قوانین جدید و کمتر شدن بازی‌ها در هر ست می‌تواند زمان برگزاری مسابقه را کاهش دهد که به‌حفظ سلامت بازیکنان و جذابیت مسابقه برای تماشاگران کمک می‌کند. کارلوس آلکاراس جوان در آکادمی خوان کارلوس فررو، نفر نخست سابق تنیس دنیا آموزش دیده و توانسته است پله‌های ترقی را خیلی سریع طی کند. گفته می‌شود او می‌تواند پس از نادال، ستاره جدید تنیس اسپانیا لقب بگیرد. اما در سال جاری جدا از رقابت‌ها زیر ۲۱ سال یا همان آیندگان تنیس در کشور ایتالیا و شهر میلان، رقابت‌های هشت نفر برتر دنیا در قسمت مردان نیز در یکی دیگر از شهرهای ایتالیا یعنی تورین کار خود را آغاز خواهد کرد و در نخستین مسابقه‌ قرار است مدافع عنوان قهرمانی یعنی دنیل مدودف روس، بخت دو قهرمانی در این رقابت‌ها مقابل هوبرت هورکاچ لهستانی مسابقه دهد.

در دومین بازی روز نخست رقابت‌ها متئو برتینی ایتالیایی مقابل الکساندر زورف آلمانی، بخت سه قهرمانی در این مسابقه‌ها قرار خواهد گرفت. در گروه دیگر این رقابت‌ها جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان به همراه سیتسیپاس از یونان، کسپر رود از نروژ و آندره روبلف از روسیه قرار دارد و در روز دوم مسابقه‌ها رقابت خواهند کرد. رافائل نادال اسپانیایی و دومینیک تیم اتریشی نیز از ماه‌ها قبل به دلیل آسیب‌دیدگی انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کردند.

بیشتر از تنيس