آلکاراس، مدعی قهرمانی در رقابت‌های ستارگان تنیس رده سنی زیر ۲۱ سال

کارلوس آلکاراس می‌تواند جای نادال را در رقابت‌ها پر کند

کارلوس آلکاراس جوان از نوابغ تنیس به شمار می‌آید - Tiziana FABI / AFP

چهارمین دوره رقابت‌های ستارگان آینده تنیس جهان در میلان ایتالیا نخستین روز خود را پشت سر گذاشت و مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها حریفان خود را شکست دادند. این سری مسابقات که از سال ۲۰۱۷ در میلان آغاز شده است، در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

در رقابت‌های ۲۰۲۱، کارلوس آلکاراس اسپانیایی ۱۸ ساله که نفر ۳۲ تنیس مردان جهان است، موفق شد در سه ست متوالی با نتایج ۴-۳، ۲-۴ و ۴-۰ برابر هولگر رون از نروژ به پیروزی برسد و شروعی قدرتمندی داشته باشد.

مسابقات ستارگان آینده تنیس به شیوه‌ای متفاوت از رقابت‌های معمولی برگزار می‌شود و بازیکنان برای پیروزی در یک ست تنها لازم است در چهار بازی پیروز شوند. کوتاه شدن زمان بازی یکی از مواردی است که سال‌ها در مورد آن بحث شده و کارشناسان تنیس بر این عقیده‌اند که این روش می‌تواند از آسیب‌دیدگی بازیکنان جلوگیری کند. طولانی شدن ست‌های مسابقه هم می‌تواند برای تماشاگران این رشته خسته‌کننده باشد زیرا گاهی اوقات یک مسابقه تنیس پنج تا شش ساعت طول می‌کشد.

کارلوس آلکاراس جوان از نوابغ تنیس به شمار می‌آید و گفته می‌شود که او می‌تواند جای نادال به‌عنوان یک تنیسور اسپانیایی را در رقابت‌ها پر کند و در آینده‌ای نزدیک به عناوین مهمی دست یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دور قبلی این رقابت‌ها با قهرمانی یانیک سینر ایتالیایی به پایان رسید که در سال ۲۰۲۱، به‌عنوان بازیکن جایگزین در رقابت‌های هشت نفر پایانی در تورین حاضر خواهد بود.

از دیگر مسابقات مهم روز نخست می‌توان به پیروزی سباستین کوردا، بازیکن جوان آمریکایی و بخت دوم قهرمانی در این رقابت‌ها، مقابل اوگو گستون فرانسوی اشاره کرد. کوردا در این مسابقه دو ست نخست را با نتایج مشابه ۴-۳ واگذار کرد اما در ادامه به‌خوبی به رقابت بازگشت و موفق شد سه ست متوالی را با نتایج ۴-۰، ۴-۳ و ۴-۰ پیروزی شود و با نتیجه سه بر دو، برنده این مسابقه لقب بگیرد.

تغییرات زیاد در روش برگزاری این مسابقات به بازیکنان کمک می‌کند تا هنگام مسابقه با مربیان خود نیز در ارتباط باشند؛ چیزی که در رقابت‌های معمولی تنیس ممنوع است. در دوره‌های قبل، بازیکنان می‌توانستند از طریق هدفون با مربیان خود صحبت کنند اما در سال ۲۰۲۱ می‌توانند حضوری از راهنمایی مربیان خود بهره ببرند.

از دیگر قوانین تغییر یافته می‌توان به رفت‌وآمد تماشاگران حین مسابقه میان صندلی‌های پشت و روبه‌روی داور اصلی مسابقه اشاره کرد. در این رقابت‌ها همانند مسابقات تنیس آمریکا، از داوران الکترونیکی استفاده می‌شود و از داوران خط در زمین خبری نیست. همین موضوع باعث شده است تا دقت در اعلام ضربات خارج از محدوده زمین ۱۰۰ درصد باشد.

جوایز نقدی در این رقابت‌ها نیز بسیار متفاوت است. قهرمانی بدون شکست در این مسابقات مبلغ ۴۰۰ هزار دلار را برای فرد قهرمان به ارمغان خواهد آورد و در غیر این صورت، پیروزی در دیدار پایانی مبلغ ۱۴۲ هزار دلار را نصیب قهرمان خواهد کرد. این رقابت‌ها همانند رقابت‌های تورین در دو گروه چهار نفره برگزار می‌شود و نفرات اول و دوم هر گروه به دور پایانی مسابقات راه پیدا می‌کنند.

بیشتر از تنيس