عرضه «کلاه ایمنی خنک کننده» در اکسپوی دبی

این کلاه یکی از کوچک‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع قابل‌حمل در جهان است

نیروهای پلیس و خدمات شهری  نمی‌توانند کار خود را در روزهای گرم تعطیل کنند -twitter/arshians

سازندگان یک کلاه ایمنی جدید می‌خواهند وضعیت کارگرانی که مجبورند در آب‌وهوای گرم کار کنند را بهتر کنند.

کلاه ایمنی نوآورانه دارای سیستم تهویه مطبوع با امکان تغییر صنعت ساختمان و خدمات در آب‌وهوای گرم در غرفه هند در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی رونمایی شد.

طیف وسیعی از کلاه‌های ایمنی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان هندی Jarsh Safety ساخته‌شده است که در دبی به نمایش درآمده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مخترعان این کلاه در سال ۲۰۱۶ پس از تجربه ناراحتی که هنگام استفاده از کلاه ایمنی در هوای گرم، داشتند نمونه اولیه کلاه ایمنی Jarsh AC را ساختند.

این سه نفر که همه در دهه ۲۰ زندگی خود بودند، این تجارت را توسعه داده و شروع به ساخت کلاه ایمنی کردند.

آقای کاوندینیا یکی از سازندگان می‌گوید: «تحقیقات اولیه بیش از دو سال طول کشیده است و ازآنجایی‌که ما کار زیادی را خودمان انجام دادیم، برای رسیدن محصول به این مرحله فقط صد هزار دلار هزینه شده است.»

این کلاه یکی از کوچک‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع قابل‌حمل در جهان است.

این کلاه با توجه به تجهیزاتی که در آن وجود دارد از کلاه‌های ایمنی معمولی سنگین‌تر است. حدود پنج تا شش روز طول می‌کشد تا کاربران به وزن اضافی آن عادت کنند، به روشی مشابه پوشیدن چکمه‌های ایمنی که روی پنجه محافظ فولادی دارند. با هشتصد گرم وزن، این کلاه ایمنی تقریباً دو برابر یک کلاه ایمنی معمولی است، اما تقریباً نصف وزن یک کلاه ایمنی موتورسیکلت استاندارد است.

یک گیره داخلی از چشم در برابر نور خورشید محافظت می‌کند، درحالی‌که چهار پروانه داخلی هوا را در اطراف سر کاربر به گردش درمی‌آورند. هیچ سیال خنک‌کننده‌ای در حفاظت استفاده نمی‌شود، فقط فناوری گردش هوای خنک است. خنک‌کننده کلاه می‌تواند دمای داخل کلاه را در عرض سه تا پنج دقیقه تنها به پانزده درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

این کلاه ایمنی در چهار نوع، برای اپراتورهای ماشین، تکنسین‌های ماهر، مدیران اجرایی مانند مدیران سایت و کلاه مخصوص جوشکاری کامل با محافظ تمام صورت ارائه می‌شود.

باتری‌های مورداستفاده در این سیستم در دمای ۶۵ درجه سانتی‌گراد آزمایش شده‌اند و به روشی مشابه باتری‌های خودروهای الکتریکی محافظت می‌شوند تا در اثر ضربه آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

یک‌بار شارژ در یک کلاه ایمنی معمولی حدود ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.

حتی اگر کارگران در گرم‌ترین روزهای سال از کار کردن در فضای آزاد معاف باشند باز هم افرادی هستند که بنا به اقتضای شغلی مجبور هستند بدون در نظر گرفتن شرایط جوی به کار ادامه دهند. این کلاه می‌تواند برای آن‌ها یک نجات‌دهنده باشد.

بیشتر از تکنولوژی