ایلان ماسک وعده فروش سهام تسلا را عملی کرد

بنیانگذار تسلا گفته بود اگر نظرسنجی توییتری به نفع فروش سهام رای بدهد، ۱۰ درصد سهامش را می‌فروشد

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا-Frederic J. BROWN / AFP

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز چهارشنبه به وعده خود عمل کرد. ماسک اخیرا در توییتر برای فروش ۱۰ درصد سهام تسلا نظرسنجی برگزار کرده بود. او گفته بود اگر بیش از ۶۲ میلیون دنبال‌کننده‌اش در این شبکه اجتماعی به فروش سهام رای بدهد، این اقدام را انجام خواهد داد. ماسک پس از روشن شدن نتیجه نظرسنجی به نفع فروش سهام در توییتر نوشت که «آماده بودم هر نتیجه‌ای را قبول کنم.»

به دنبال این نظرسنجی و نظر مثبت حدود ۵۸ درصد رای‌دهندگان به فروش سهام، ارزش سهام تسلا ۱۵ درصد کاهش یافت و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تسلا با ارزش بیش از یک تریلیون دلار، ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ثروت شخصی ۲۳۲ میلیارد دلاری ایلان ماسک نیز در مدت دو روز پس از این نظرسنجی ۵۰ میلیارد دلار کمتر شد. توییت‌های ایلان ماسک در گذشته نیز نقش مهمی در افزایش یا کاهش ارزش سهام تسلا داشته است. او حتی با توییت‌هایی که در حمایت یا عدم حمایت از بازار رمزارز‌ها می‌زند نیز در سقوط یا صعود شدید این بازار تاثیرگذار است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اسناد مالی مربوط به تسلا در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که ماسک وعده خود را عملی کرده و ۱۰ درصد سهام خود را فروخته است. ماسک پیش از این ۲۳ درصد سهام تسلا را در اختیار داشت و همچنان بیش از ۲۰ درصد سهام این شرکت خودروسازی هوشمند به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

بیشتر از جهان