توییت جنجالی ایلان ماسک باعث سقوط ارزش سهام تسلا شد

توییت آقای ماسک باعث سقوط ارزش سهام تسلا و نیز کاهش ۳ میلیارد دلاری ارزش سهام شخصی او شد

ایلان ماسک، بنیان‌گذار خودروهای تسلا و برنامه اسپیس-اکس در جریان یک برنامه سخنرانی در شهر سیاتل- Brendan Smialowski / AFP

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، با توییتی مبنی بر بالا بودن نرخ سهام این شرکت موجب شد تا ارزش سهام تسلا ۱۴ میلیارد دلار سقوط کند. 

او در رشته توییت‌هایی عجیب که روز جمعه منتشر کرد، نوشت: «قیمت سهام تسلا بسیار بالاست.» 

اقای ماسک در این توییت‌ها گفت که «تقریبا تمام» دارایی‌های فیزیکی خود را خواهد فروخت و همچنین افزود که گرایمز، دوست‌دختر او و ستاره موسیقی پاپ،‌ از دستش عصبانی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به رغم آن که ارزش این شرکت خودروسازی الکتریکی در سال جاری افزایش داشته است و به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است، توییت آقای ماسک باعث سقوط ارزش سهام تسلا و نیز کاهش ۳ میلیارد دلاری ارزش سهام شخصی او شد. 

او در پاسخ به سوال نشریه وال استریت ژورنال که آیا توییت او یک شوخی بوده است یا نه و آیا مورد تایید وکلا قرار گرفته است، گفت، « خیر».

آقای ماسک در سال ۲۰۱۸ میلادی هم با توییتی جنجالی موجب نوسان در بازار سهام  شد. او گفته بود که بودجه کافی  برای خصوصی‌سازی بالقوه تسلا را در اختیار دارد.

متعاقب آن، پرونده اتهام کلاهبرداری او، با موافقتش در پرداخت جریمه ۲۰ میلیون دلاری و نیز لزوم تایید توییت‌های آینده او از سوی یک وکیل، حل و فصل شد. 

آقای ماسک روز جمعه با پرخاشگری، در توییتی نوشت: «‌من تقریبا تمامی دارایی‌های فیزیکی خود را می‌فروشم. من صاحب هیچ ملکی نخواهم بود.» 

او سپس نوشت: «ارزش سهام تسلا بسیار بالاست. » 

مدیر عامل تسلا همچنین نوشت: «حالا ‌آزادی را به مردم برگردانید.» او در ادامه، سطرهای آخر سرود ملی آمریکا را در صفحه خود نوشت.  اظهارات او در باره «آزادی»، در پی انتقاداتش از قرنطینه ویروس کرونا در توییت‌هایی جداگانه مطرح شد که او آن (اقدامات و مقررات) را «فاشیستی» خوانده بود. 

او در توییتی نوشت: «خشم، خشم علیه مرگ نور آگاهی» و در پایان افزود: «گراینز دوست دخترم از دستم خیلی عصبانی است.» 

همزمان با طغیان او، ناسا اعلام کرده است که «اسپیس اکس» از شرکت‌های آقای ماسک، یکی از سه شرکتی است که در کار توسعه کاوشگر ماه برای برگرداندن انسان به سطح ماه مشارکت خواهد کرد. 

«اسپیس اکس» پیش از این تعدای قرارداد کلیدی با دولت آمریکا داشته است که از آن جمله می‌توان به پروژه اعزام فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی ظرف چند هفته آینده اشاره کرد. 

© The Independent

بیشتر از اقتصاد