ایلان ماسک: بدون کاهش هزینه‌ها سهام تسلا مثل کوفته زیر پتک له می‌شود

سهام در سال ۲۰۲۰ رشدی تقریباً ۶۰۰ درصدی داشته است

ثروت شخصی آقای ماسک که متولد آفریقای جنوبی است، امسال افزایش چشمگیر یافته است - Britta Pedersen / POOL / AFP

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به کارمندان خود گفته است که باید هزینه‌ها را کاهش دهند، وگرنه قیمت سهام این شرکت «مانند کوفته زیر پتک له می‌شود.»

سهام این شرکت خودرو الکتریکی در سال ۲۰۲۰ با رشد تقریباً ۶۰۰ درصدی موفقیت چشمگیری داشته است و هم‌اکنون ارزش آن از هر خودروساز دیگری بیشتر است.

و بعد از سال‌ها زیان، تسلا اکنون شاهد پنجمین فصل متوالی از کسب سود خالص بوده است.

اما آقای ماسک در نامه‌ای به کارکنان خود هشدار داده است که سودآوری شرکت تنها یک درصد است و موفقیت سهام، معلول انتظارات سرمایه‌گذاران از افزایش سودآوری در آینده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تارنمای الكترک، او در اين ایمیل نوشته است: «به محض این که سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که آن سودآوری‌ها که انتظارش را داشته‌اند، محقق نخواهد شد، سهام ما بلافاصله مانند کوفته زیر پتک له می‌شود!»

در متن آن ایمیل از کارکنان خواسته شده است که در همه بخش‌ها صرفه‌جویی کنند.

آقای ماسک نوشت: «این یک بازی سخت صرفه‌جویی پنی به پنی و نیازمند هزاران ایده خوب برای کاهش هزینه‌ تولید قطعات،  بهبود طراحی و پروسه‌های تولید است که ضمن حفظ و افزایش کیفیت، هزینه‌ها را کم کند.»

«یک ایده عالی، ایده‌ای است که ۵ دلار صرفه‌جویی کند، اما اکثریت قریب به‌اتفاق این ایده‌ها صرفه‌جویی ۵۰ سنت اینجا یا ۲۰ سنت آنجا است.»

تسلا در مورد محتوای این ایمیل توضیح بیشتری نداده است.

ثروت شخصی آقای ماسک که متولد آفریقای جنوبی است، امسال افزایش چشمگیر یافته است.

ثروت شخصی وی که ناشی از قیمت سهام تسلا است، با افزایش ۱۱۱ میلیارد دلاری به ۱۳۹ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، وی همینک دومین مرد ثروتمند جهان است.

آقای ماسک اکنون از بیل گیتس که ثروت ۱۲۹ میلیارد دلاری دارد، پیشی گرفته است. اما او هنوز هم از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون با ثروت ۱۸۸ میلیارد دلاری، عقب است.

© The Independent

بیشتر از جهان