افزایش موارد ابتلا به سرخک در ایران

با شیوع این بیماری‌ در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان و رفت‌وآمدهای صورت گرفته، مواردی نیز به ایران منتقل شده است

وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرده است که عملیات واکسیناسیون تکمیلی در منطقه جنوب و شرق کشور انجام شود-twitter: @UNICEF_IRAN

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در وزارت بهداشت ایران از افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور خبر داد و گفت که برای تکمیل عملیات واکسیناسیون در جنوب و شرق کشور، که بیشترین ریسک تردد اتباع بیگانه و انتقال بیماری در آن وجود دارد، برنامه‌ریزی شده است.

دکتر محسن زهرایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، که گزارش آن روز چهارشنبه ۱۹ آبان منتشر شد، گفت که تعداد موارد تایید شده ابتلا به سرخک در اوایل امسال به ۸۵ نفر افزایش یافته است و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرده است که عملیات واکسیناسیون تکمیلی در منطقه جنوب و شرق کشور انجام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، ایران در سال ۱۳۹۸ در زمینه کنترل این بیماری جزو سه کشور پیشرو در خاورمیانه بود و از سازمان جهانی بهداشت تاییدیه حذف ویروس سرخک و سرخجه را دریافت کرد؛ با این حال، این بیماری محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و می‌تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود.

محسن زهرایی تاکید کرد که در سال گذشته، به دلیل مشکلات ناشی از کرونا، پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کشورهای همسایه از قبل هم کمتر شد و اکنون شاهد شیوع بیشتر این بیماری‌ها در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان هستیم، و به علت رفت‌وآمدهای صورت گرفته، مواردی نیز به ایران منتقل شده است.

این مسئول ارشد وزارت بهداشت با بیان این که به طور معمول کودکان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی واکسن سرخک و سرخجه و اوریون دریافت می‌کنند و عملیات کنونی تکمیلی است، گفت که توصیه می‌شود همه بچه‌ها در مناطق هدف، حتی آن‌هایی که دو نوبت واکسینه شده‌اند، واکسن مجدد بزنند.

او اضافه کرد که در مجموع در حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار کودک در گروه سنی ۹ ماه تا ۷ سال زیر پوشش این برنامه هستند. برنامه واکسیناسیون مذکور از هشتم آبان آغاز شده است و تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.