احیای آرسنال: ده مسابقه بی‌شکست و رسیدن به جمع مدعیان

آرتتا که تا آستانه اخراج از باشگاه پیش رفته بود، حالا به کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل بعدی رقابت‌ها امیدوار است

بازی میان آرسنال و تیم واتفورد در استادیون امارات لندن برگزار شد-  Tolga Akmen / AFP

تیم فوتبال آرسنال در دیدار هفته یازدهم خود در لیگ برتر انگلستان، در ورزشگاه امارات به مصاف تیم فوتبال واتفورد رفت و در حالی که سه بار در این مسابقه موفق به گل‌زنی شد، در انتها یک بر صفر پیروز مسابقه لقب گرفت. مدت زیادی از نتایج ضعیف و ناامید کننده آرتتا در شروع فصل با توپچی‌ها نمی‌گذرد که حالا آن‌ها با ده مسابقه بدون شکست موفق شده‌اند رکورد فوق العاده‌ای به ثبت برسانند. هفت مسابقه بدون گل خوردن در رقابت‌ها باعث شده است که بتوانند بالاتر از دیگر مدعیان، یعنی یونایتد و تاتنهام، در رده پنجم جدول قرار بگیرند.

آرتتا که تا آستانه اخراج از باشگاه پیش رفته بود، اکنون به فرد قابل‌ اعتمادی تا اینجای کار تبدیل شده است و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل بعدی رقابت‌ها امید دارد. 

امیل اسمیت رو، هافبک جوان و انگلیسی تیم فوتبال آرسنال، در این مسابقه هم ستاره توپچی‌ها بود. آرسنال در این مسابقه خیلی زود توسط ساکا به گل اول رسید، اما پس از بازبینی دوباره داور، گل او در شرایطی عجیب آفساید اعلام شد. در ادامه مسابقه، مالکیت و بازی یکنواخت آرسنالی‌ها ادامه داشت و موفق شدند یک ضربه پنالتی را در دقیقه ۳۶ نیمه اول به‌دست آورند که اوبامیانگ آن را از دست داد تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امیل اسمیت رو ۲۱ ساله در نیمه دوم و دقیقه ۵۶ بازی خوب خود را تکمیل کرد و موفق شد دروازه واتفورد را باز کند و در سومین بازی پیاپی برای آرسنال گل‌زنی کرد، و چهارمین گل خود را در این فصل برای توپچی‌ها به ثمر رساند. آرسنال در ادامه نیز موفق شد یک گل دیگر در دقایق پایانی توسط اوبامیانگ به ثمر برساند که آن گل نیز پس از بازبینی دوباره از سوی داور مردود اعلام شد تا در نهایت، این مسابقه با همان یک گل به سود آرسنالی‌ها به پایان برسد و توپچی‌ها موفق شدند ششمین برد در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره را به‌دست آورند. 

کلودیو رانیری ایتالیایی، سرمربی کهنه‌کار که به تازگی هدایت واتفورد را برعهده گرفته است، در صحنه‌ای به بازیکنان آرسنال معترض بود که مروت و اخلاق بازی را رعایت نکرده‌اند. این اعتراضات به نیمکت آرسنال و آرتتا نیز کشیده شد و این مربی را به شدت عصبانی کرد.

آرتتا در پایان بازی علاوه بر تمجید از شاگردانش، به حمایت از آن‌ها پرداخت و گفت: «من باید از باشگاه و بازیکننانم دفاع کنم، ما صادق‌ترین تیم هستیم و گاهی اوقات نیز مانند افراد ساده‌لوح عمل می‌کنیم. اگر رانیری چنین احساسی دارد، من از او عذرخواهی می‌کنم و باید بگویم هیچ قصدی در کار نبوده است.»

رانیری از زمان حضورش در واتفورد نتایج قابل قبولی کسب نکرده است و در چهار مسابقه‌ای که روی نیمکت این تیم حضور داشته، سه باخت و یک پیروزی به دست آورده است.  

بیشتر از فوتبال