اولین شکست لیورپول، صعود وستهام به رده سوم جدول

آرسنال در ادامه روند صعودی خود، با شکست واتفورد تا مکان پنجم جدول بالا رفت

زوما با ضربه سر و روی اشتباه محرز الیسون، دورازه لیورپول را باز کرد - Reuters/Peter Cziborra

روز یکشنبه، لیگ برتر فوتبال انگلستان شاهد جدال دو تیم لیورپول و وستهام بود. لیورپول که این فصل بهترین خط حمله را داشته است و تنها تیم بی‌شکست لیگ بود، به دیدار تیمی رفت که به رهبری دیوید مویز، نمایش خیره‌کننده‌ای داشته است و پیش از بازی یکشنبه در جای چهارم جدول بود.

چهار دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که وستهام روی یک ضربه کرنر و اشتباه نادر الیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول، به گل رسید. اعتراض بازیکنان لیورپول که می‌گفتند مهاجم وستهام روی الیسون خطا کرده است، به جایی نرسید.

لیورپول که بیشتر اوقات صاحب توپ و میدان بود، راهی به لابه‌لای خطوط فشرده دفاعی وستهام نمی‌یافت، تا آن که اواخر نیمه اول، محمد صلاح یک ضربه ایستگاهی پشت خط هجده قدم برای لیورپول به دست آورد.

پاس کوتاه صلاح با ضربه عالی ترنت الکساندر آرنولد، خیال یورگن کلوپ را تا اندازه‌ای راحت کرد.

اما در نیمه دوم بازی، وستهام از روزنه‌های خط میانی لیورپول نهایت استفاده را برد و روی یک ضد حمله فورلانس و یک ضربه سر زوما، به دو گل دیگر رسید.

دیواک اوریگی، بازیکن تعویضی لیورپول، هفت دقیقه به پایان بازی یک گل عقب‌افتاده قرمز‌ها را جبران کرد، اما این برای رهایی شاگردان کلوپ از شکست و جلوگیری از سقوط به جای چهارم جدول کافی نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، لیدزیونایتد که میزبان لسترسیتی بود، توانست با تساوی یک – یک، شاگردان برندون راجرز را متوقف کند.

در دو بازی دیگر روز یکشنه، تاتنهام که هفته گذشته نونو اسپیریتو سانتو را اخراج کرد، با مربی جدیدش، آنتونیو کونته، به زمین اورتون رفت.

اورتون در بیشتر دقایق صاحب توپ و میدان بود و چندین موقعیت گل را از دست داد، و بدتر از آن، در آخرین دقیقه بازی، میسن هالگیت هم که از روی نیمکت به زمین آمده بود، کارت قرمز گرفت و اخراج شد.

جدال دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در لندن، آرسنال که روند رو به بهبودی را طی می‌کند، میزبان تیم ته‌جدولی واتفورد بود.

امیل اسمیت‌رو برای سومین بازی پیاپی گل زد تا میکل آرتتا در صدمین حضورش روی نیمکت توپچی‌های لندن، هر سه امتیاز بازی را بگیرد و تیمش را به مکان پنجم جدول بالا بکشد.

بیشتر از فوتبال