عبور از رکورد سمپراس؛ جوکوویچ در صدر تنیس جهان

نواک جوکوویچ موفق شد تا از رکورد پیت سمپراس آمریکایی با شش صدرنشینی در پایان یک‌فصل عبور کند

این پنجاه و چهارمین حضور جوکوویچ در فینال یک مسابقه تنیس مسترز است - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های مسترز پاریس در یک دیدار بسیار سخت موفق شد هوبرت هورکاچ لهستانی را دو بر یک شکست دهد. او علاوه بر راهیابی به دیدار پایانی‌، عنوان نخست برترین تنیس‌باز مرد سال را نیز برای هفتمین بار به‌دست‌ آورد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. او موفق شد تا از رکورد پیت سمپراس آمریکایی با شش صدرنشینی در پایان یک‌فصل عبور کند و حالا خودش به‌تنهایی در صدر قرار گرفت.

راجر فدرر و رافائل نادال اسپانیایی هرکدام پنج مرتبه توانسته‌اند به این عنوان دست پیدا کنند. جوکوویچ با مدودف روس‌، مرد شماره دو تنیس جهان برای به‌دست آوردن این عنوان دررقابت بود و درنهایت با رسیدن به دیدار نهایی رقابت‌های پاریس، مدودف را از رسیدن به این عنوان بازداشت.

این پنجاه و چهارمین حضور جوکوویچ در فینال یک مسابقه تنیس مسترز است و او این فرصت را دارد تا در هفتمین حضورش در فینال این رقابت‌ها، ششمین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را به‌دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ پس از مسابقه در مورد به پایان رساندن سال با عنوان مرد شماره یک جهان گفت: «بسیار خوشحالم و احساس افتخار می‌کنم. باقی ماندن در صدر و تلاش برای به پایان رساندن سال در رتبه نخست، همیشه یکی از اهداف من بوده است. انجام این کار برای هفتمین بار باورنکردنی است به‌خصوص اینکه توانسته‌ام از رکورد الگوی دوران کودکی‌ام یعنی پیت سمپراس عبور کنم. از رسیدن به این جایگاه بسیار خوشحالم.»

در دیگر مسابقه نیمه‌نهایی که درواقع تکرار دیدار پایانی سال گذشته بود دنیل مدودف‌، مرد شماره دو تنیس جهان مقابل زورف آلمانی و مرد شماره چهار تنیس جهان قرار گرفت و در یک بازی نسبتا آسان در دو ستِ متوالی با نتایج ۶-۲ و۶-۲ به پیروزی رسید.

زورف در این مسابقه نمایش ضعیفی داشت و خطاهای زیاد در زدن سرویس و ضربات آخر در جلوی تور باعث شد بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کند. مدودف سال گذشته نیز در این مسابقه به قهرمانی رسیده است. مدودف که ششمین حضور خود در فینال یک مسابقه تنیس مسترز را تجربه می‌کند برای دفاع از عنوان قهرمانی خود بازی سختی مقابل جوکو خواهد داشت. این دیدار تکرار فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا نیز هست که مدودف موفق شد در سه ستِ متوالی جوکویچ را مغلوب کند و نخستین عنوان گرند اسلم خود را به‌دست آورد.

بیشتر از تنيس