جوکوویچ، آماده برای قهرمانی در مسابقات تنیس مسترز پاریس

جوکوویچ با راه‌یابی به دیدار پایانی و قهرمانی در مسابقات پاریس می‌تواند عنوان نخست خود را در سال جاری حفظ کند

جوکوویچ کماکان در صدر برترین تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

رقابت‌های تنیس مسترز و یک‌هزار امتیازی پاریس با هیجان بسیار بالایی در روزهای پایانی برگزاری است و نواک جوکوویچ و دنیل مدودف جدال حساسی را برای به دست آوردن رتبه نخست در پایان سال ۲۰۲۱ خواهند داشت.

جوکوویچ که کماکان در صدر برترین تنیس‌بازان مرد جهان قرار دارد با برتری مقابل تیلور فریتس آمریکایی موفق شد به نیمه‌نهایی رقابت‌ها مسترز پاریس راه پیدا کند. او در این مسابقه نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و با آمادگی بدنی مثال‌زدنی خود به‌راحتی و در دو ستِ متوالی با نتایج ۶-۴ ۶-۳ از سد حریف جوانش عبور کرد و حالا در نیمه‌نهایی باید مقابل هورکاچ لهستانی بازی کند.

جوکوویچ با راه‌یابی به دیدار پایانی و قهرمانی در مسابقات پاریس می‌تواند عنوان نخست خود را در سال جاری حفظ کند و برای هفتمین بار این عنوان را کسب کند. او در دیدار نیمه‌نهایی با حریفی دیدار خواهد کرد که برای نخستین بار مجوز حضور در رقابت‌های پایانی سال که بین هشت تنیسور برتر جهان برگزار می‌شود را دریافت کرده است و به نظر می‌رسد در برابر جوکوویچ از انگیزه بالایی برخوردار باشد. جوکوویچ و هورکاچ تنها دو بار با یکدیگر در سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های تنیس بازی کرده‌اند که در هر دو مسابقه جوکوویچ پیروز رقابت بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ تنیس جهان نیز با غلبه بر هوگو گستون فرانسوی مرد شماره ۱۰۳ تنیس جهان که از پدیده رقابت‌های پاریس بود توانست به دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند. مدودف برای رسیدن به فینال مسابقات و دفاع از عنوان قهرمانی خود، ابتدا باید از سد زورف آلمانی عبور کند. این رقابت تکرار بازی سال گذشته نیز هست و زورف برای جبران آن شکست از انگیزه و آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.

الکساندر زورف در مرحله یک‌چهارم نهایی موفق شد کسپررود نروژی را در دو ستِ متوالی از پیش رو بردارد و برای رسیدن به فینال مسابقات کار بسیار سختی خواهد داشت. زورف هفته گذشته نیز موفق شده بود به قهرمانی در رقابت‌ها ۵۰۰ امتیازی اتریش برسد و با پنج قهرمانی در سال ۲۰۲۱ به همراه کسپر رود موفق‌ترین تنیسورهای سال به‌حساب می‌آیند. دنیل مدودف برای تبدیل‌شدن به برترین تنیسور سال ابتدا باید در رقابت‌های پاریس و سپس در رقابت‌ها تورین به قهرمانی برسد.

با برگزاری رقابت‌های یک‌چهارم نهایی حضور هشت نفر پایانی برای شرکت در رقابت‌های تورین نیز مشخص شد و کمرون نوری بریتانیایی با توجه به تلاش زیاد نتوانست در جمع هشت تنیسور پایانی حضور داشته باشد.

یانیک سینر ایتالیایی نیز در جدیدترین رده بندی در مکان دهم قرار گرفت و فعلا باید به‌عنوان بازیکن جایگزین در رقابت‌های تورین حاضر باشد. او امیدوار است با انصراف سیتسیپاس از رقابت‌های تورین شانس حضور در این مسابقات را پیدا کند. سیتسیپاس در جریان رقابت‌های پاریس دچار مصدومیت از ناحیه پا شد و حضور او در رقابت‌های پایانی سال در ایتالیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر از تنيس