رافائل نادال در یک قدمی فینال

مسابقات تنیس یو‌اس‌اوپن به مراحل حساس نزدیک می‌شود

Johannes EISELE / AFP

رقابت‌های تنیس «یو اس اوپن» در مرحله یک چهارم پایانی پیگیری شد و با صعود و حذف تنیس بازان مشهور به مرحله نیمه نهایی همراه بود. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این مرحله «رافائل نادال» مرد شماره دو تنیس جهان به مصاف «دیه گو شوارتزمن» از آرژانتین رفت.

 در این دیدار بسیار زیبا، نادال ست اول را با نتیجه ۶-۴ به سود خود پایان داد، اما در ست دوم حکایت چیز دیگری بود، درحالی که نادال ۵ بر ۱ از حریف خود پیش افتاده بود و‌ به نظر می رسید که این ست را نیز به راحتی به اتمام خواهد رساند شوارتزمن بازی را در دست گرفت و با یک بازگشت فوق العاده گیم‌های از دست رفته را جبران کرد. به نظر می رسید که گرما و رطوبت شهر نیویورک کار را برای نادال سخت کرده است، در حالی که این ست بسیار نزدیک پیش می رفت در نهایت نادال توانست ست دوم را نیز ۷-۵ به پیروزی برسد، نادال که به نظر در ست دوم دچار مشکل شده بود در ست سوم  تقاضای وقت پزشکی کرد و معلوم شد که او دچار گرفتگی عضله ساعد دست چپ شده، ولی این موضوع سبب نشد که نادال از ادامه بازی انصراف بدهد و موفق شد این ست را نیز با نتیجه ۶-۲ پیروز شود و حریف را در مجموع در سه ست شکست دهد و راهی دیدار نیمه پایانی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 او در این مرحله جمعه شب به مصاف «ماتئو بریتینی» گمنام از ایتالیا خواهد رفت که موفق شد «گائل مونفیس» فرانسوی را در پنج ست شکست دهد. در یکی دیگر از دیدارهای مهم مرحله یک چهارم پایانی فدرر به مصاف گریگور دیمیتروف از بلغارستان رفت، دیداری که اکثر کارشناسان رأی به برد «فدرر» می دادند.اما بازی به شکل دیگه ای رقم خورد و دیمیتروف موفق شد فدرر ۳۸ ساله را از گردونه مسابقات کنار زده و راهی دیدار نیمه پایانی شود، حریف دمیتروف در نیمه نهایی مدودف روس خواهد بود که واورینکا از سویس را شکست داد.

بیشتر از ورزش