سهیل دوماهه که به سرباز آمریکایی سپرده شده بود، تاکنون پیدا نشده است

دولت آمریکا تلاش دارد تا سهیل گم‌شده را دوباره به آغوش خانوده‌اش برگرداند

به همه پایگاه‌های نظامی آمریکا که در روند تخلیه از افغانستان بودند اطلاع داده شده است تا در مورد سهیل جستجو کنند - Isaiah CAMPBELL / AFP

یک نوزاد دوماهه افغانستانی که از سوی خانواده‌اش در جریان تخلیه در ماه اوت و انتقال به فرودگاه کابل به‌یک سرباز آمریکایی سپرده شده بود، ناپدید شده است. پدر و مادر این کودک، در تلاش‌اند سربازی را پیدا کنند که کودک را از آن‌ها گرفته است.

نام کودک گم‌شده سهیل است. میرزاعلی و ثریا، پدر و مادر سهیل، در گفتگو با رویترز گفته‌اند که به‌دلیل ازدحام مردم در ورودی فرودگاه کابل و برای اینکه کودک آسیب نبیند، او را به‌یک سرباز آمریکایی سپرده‌اند تا به داخل فرودگاه انتقال داده شود، اما از آن‌زمان تاکنون از سهیل خبری نیست.

پدر کودک گم‌شده که ۱۰ سال محافظ سفارت آمریکا در کابل بوده است، گفت: «پس از سقوط  کابل به فرودگاه رفتیم، اما ازدحام مردم بیش‌ازحد بود و همه تلاش می‌کردند به داخل فرودگاه بروند. یک سرباز آمریکایی ما را صدا زد وگفت که می‌تواند کمک کند. ما برای این‌که کودک صدمه نبیند، او را به همان سرباز آمریکایی دادیم تا به داخل فرودگاه انتقال‌ داده شود. نیم ساعت بعد ما هم داخل فرودگاه رفتیم، اما سهیل و آن سرباز آمریکایی را نیافتیم.»

میرزاعلی به رویترز گفته است: «تمام فرودگاه کابل را جستجو کردیم، از مردم و نظامیان پرسیدیم، اما از سهیل خبری نبود و تاکنون نتوانسته‌ایم پیدایش کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده سهیل، پس‌ازآنکه نتوانستند فرزند دوماهه‌شان را در فرودگاه کابل پیدا کنند، حدس زدند که شاید آمریکایی‌ها سهیل را با یک پرواز به‌ ایالات‌ متحده منتقل کرده باشند. پدر و مادر سهیل، هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برند. آن‌ها به نظامیان آمریکایی به‌ویژه آن‌هایی که در روند تخلیه بودند اطلاع دادند، اما تاکنون سرنخی از سهیل به دست نیامده است.

چند قطعه عکس از سهیل در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود تا کسانی‌که از او خبری دارند، خانواده‌اش را در جریان بگذارند.

یک مقام حکومت آمریکا به رویترز گفته است، به همه پایگاه‌های نظامی آمریکا که در روند تخلیه از افغانستان بودند اطلاع داده شده است تا در مورد سهیل جستجو کنند.

پس از ورود طالبان به کابل در روز ۱۵ اوت، شمار زیادی از افغانستانی‌ها از ترس به‌سوی فرودگاه کابل هجوم بردند تا به خارج از افغانستان فرار کنند. حمله مرگبار دو مهاجم انتحاری داعش در بعدازظهر ۲۶ اوت، تلفات سنگینی به نظامیان آمریکایی و مردم وارد کرد، ده‌ها تن دیگر نیز در ازدحام و شلیک نیروهای محافظ فرودگاه کشته و زخمی شدند.