چین هزاران نفر را برای آزمایش کووید در دیزنی‌لند حبس کرد

با گزارش یک مورد ابتلا، از حدود ۳۴ بازدیدکننده آزمایش کرونا گرفته شد

سیاست‌های سختگیرانه چین برای جلوگیری از شیوع کرونا در آستانه برگزاری المپیک زمستانی است‌ـ‌NOEL CELIS / AFP

مقام‌های چین روز یکشنبه ۳۱ اکتبر (۹ آبان) هزاران بازدیدکننده را در ‌شهربازی دیزنی‌لند شانگهای حبس کردند تا از همه آن‌ها آزمایش کرونا بگیرند.

این پردیس تفریحی در همکاری با مسئولان طرح تحقیق همه‌گیرشناسی از استانی دیگر، یکشنبه‌ شب ناگهان اعلام کرد که دیگر بازدیدکننده نمی‌پذیرد.

کارکنان بخش بهداشت و درمان با لباس‌های ایمنی بر تن، آن ناحیه را محاصره کردند تا از بازدیدکنندگان آزمایش کووید‌ـ‌۱۹ بگیرند و سپس، اجازه خروج از شهربازی به آن‌ها بدهند.

وقتی مشخص شد یک‌ زن اهل استان هنگ‌ژو در نزدیکی این استان روز شنبه ۳۰ اکتبر (۸ آبان) به این بیماری مبتلا شده است؛ باید  از دست‌کم ۳۳ هزار و ۸۶۳ بازدیدکننده شهربازی آزمایش می‌گرفتند.

بازدیدکنندگان را با ۲۲۰ اتوبوس مخصوص به خانه رساندند. روز دوشنبه جواب آزمایش آنان منفی شد اما مجبور بودند دو روز دیگر هم در خانه قرنطینه شوند و دو هفته بعد، دوباره آزمایش بدهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیزنی‌لند روز دوشنبه ۱ نوامبر (۱۰ آبان) در رسانه اجتماعی ویبو چین اعلام کرد این شهربازی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل‌ خواهد بود.

جواب آزمایش کارکنان این شهربازی نیز منفی شد.

حبس ناگهانی مردم در این شهربازی نشان از جدیت چین در اعمال سیاست «عدم تحمل» در آستانه برگزاری المپیک زمستانی دارد که قرار است فوریه سال آینده برگزار شود.

یکی از بازدیدکنندگان که نام خانوادگی خود را چن اعلام کرد در مصاحبه با آسوشیتد‌پرس گفت وقتی مسئولان اعلام کردند همه باید آزمایش بدهند، «هیچ‌کس اعتراضی نکرد و همه واقعا خوش‌رفتار بودند».

روز دوشنبه ۱۰ آبان شمار موارد جدید ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در چین به ۹۲ نفر رسید که بالاترین آمار از نیمه سپتامبر تاکنون بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، هفته پیش وقتی معلوم شد نزدیکان دو نفر از کارکنان دو قطار سریع‌السیر به مقصد پکن به کرونا مبتلا شده‌اند، قطارها را متوقف و صدها مسافر را پیاده کردند و به قرنطینه فرستادند.

پیش‌تر در پی پیدا شدن یک مورد ابتلا در شهرستانی در استان جیانگ‌شی واقع در شرق چین، چراغ‌ تمام چهارراه‌های این شهرستان قرمز شد. دست‌کم ۱۰۰ هزار گردشگر شهر آجین‌بنر واقع در مغولستان داخلی نیز در جریان قرنطینه ماه گذشته این شهر در آن محبوس شدند و هفته پیش، گردشگران حبس‌شده را به شهرهایشان فرستادند.

شهروندان پکنی نیز هفته پیش گله‌مند بودند که پس از سفر به خارج از پایتخت، اجازه بازگشت نداشته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان