بیت‌کوین وارد کانال ۶۲ هزار دلار شد

بیت‌کوین در روزهای گذشته رکورد ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار را شکسته بود

در حال حاضر، میزان کل ارزش بازار کریپتو به ۲.۷۴ تریلیون دلار رسیده است‌ـ Ozan KOSE/AFP

قیمت بیت‌کوین بعد از جهش ناگهانی و ثبت رکورد ۶۶ هزار دلار، هم اکنون وارد کانال ۶۲ هزار دلار شده است.  به گزارش ایندیپندنت فارسی، بیت‌کوین که در روزهای گذشته رکورد ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار را شکسته بود، بعد از چندین روز نوسان، امروز سه‌شنبه ۴ آبان وارد کانال ۶۲ هزار دلار شد.

صعود و سقوط قیمت این ارز دیجیتال در حالی صورت می‌گیرد که در ساعات پایانی روز دوشنبه،  این رمرزارز شاهد کاهش قیمت در بازارهای جهانی بود. با این حال، شایعات در مورد احتمال پذیرش بیت‌کوین از سوی مسترکارت و همچنین احتمال قرارگیری این رمزارز در فهرست بازارهای مالی ایالات متحده موجب شد با رشدی اندک، به کانال ۶۲ هزار دلار وارد شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، در بازار رمزارزها، دیگر رمزارز شناخته‌شده یعنی اتریوم هم شاهد افزایش قیمت بود و به حدود ۴۱۹۰ دلار رسید. با وجود رشد قابل توجه بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته، تحلیل‌های گوناگونی در مورد آینده این بازار وجود دارد. برخی کارشناسان بر این باورند که بیت‌کوین بعد از رشد قابل توجه و لمس بالاترین رکورد معامله در تاریخ خود، وارد دوره‌ای از اصلاح خواهد شد و فعالان این بازار باید منتظر کاهش نسبی قیمت این رمزارز در بازارهای رمزارز باشند.

ژانگ پینگ ژائو، بنیان‌گذار صرافی بایننس که از آن با عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال یاد می‌شود، ۲۱ اکتبر در صفحه توییترش پیش‌بینی کرده بود که در چند ماه آینده، بازار رمزارز دچار نوسان‌های بسیار شدیدی خواهد شد. اما در سوی مقابل، گروه دیگری از متخصصان این حوزه معتقدند با توجه به رکودی که چندین ماه بر بازار رمزارز حکمفرما بود، حرکت صعودی بیت‌کوین آغاز شده است و در دو ماه پایانی سال جاری میلادی، این ارز مجازی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، میزان کل ارزش بازار کریپتو به ۲.۷۴ تریلیون دلار رسیده است و میزان تسلط بیت‌کوین در این بازار حدود ۴۳ درصد برآورد می‌شود.

بیشتر از اقتصاد