«هری و مگان» ژاپن بالاخره ازدواج کردند

ازدواج بحث‌برانگیز و غیرسلطنتی شاهدخت ماکو، شاهزاده ژاپنی

شاهدخت ژاپنی ماکو پس از کنار گذاشتن امتیازات و عنوان سلطنتی خود، امروز، سه‌شنبه با دوست‌پسر خود کی کومورو که از مردم عادی است، ازدواج کردو از خانواده سلطنتی ژاپن جدا شد.

داستان‌های جن و پری با پایان خوش همیشه وعده داده‌اند که اگر دل شاهزاده‌ای را به دست بیاورید و با او ازدواج کنید ساکن بزرگ‌ترین کاخ‌ها خواهید شد و به‌عنوان عضو خانواده سلطنتی به شهرت و ثروت خواهید رسید؛ اما اگر برنامه ازدواج با یکی از اعضای خانواده‌های سلطنتی دارید بهتر است قبل از بستن پیوند زناشویی کتابچه راهنمای قوانین را درباره آن کشور دقیق بخوانید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عروسی این زوج اکنون در تضاد کامل با آنچه که قرار بود یک امر مجلل و سلطنتی باشد، در مراسمی مختصر برگزار می‌شود که با جنجال، عدم تائید و جوسازی رسانه‌ها به کام عروس و داماد تلخ شد.

بیش از ۹۰ درصد از کسانی که در نظرسنجی مجله AERA شرکت کردند معتقدند که ازدواج ماکو خواهرزاده ۳۰ ساله امپراتور ناروهیتو ارزش جشن گرفتن ندارد.

این عروسی باعث اعتراض خیابانی نیز شد و برخی از شهروندان سالخورده کاغذهایی را علیه این پیوند در دست داشتند که روی آن نوشته‌شده بود: «نه! کومورو» و «خانواده امپراتوری را با این ازدواج نفرین‌شده آلوده نکنید».

البته هیچ‌کدام از این ابراز نظرها شاهزاده خانم ماکو را منصرف نکرد. عروسی طبق برنامه در تاریخ ۲۶ اکتبر برگزار شد هرچند بسیار متفاوت از عروسی‌های سلطنتی.

مراسم عروسی در شرایط عادی شامل یک مراسم نامزدی رسمی و به دنبال آن مراسم شینتو (آئین باستانی ژاپن) با حضور دختر ولیعهد فومیهیتو و شاهدخت کاکو و آقای کی، داماد که دانشجوی حقوق است، می‌شد.

این آیین‌های سنتی امپراتوری اما در این عروسی کنار گذاشته شده‌اند چرا که شاهزاده خانم با یک فرد عادی ازدواج می‌کند.

این دو همچنین با امپراتور ناروهیتو و امپراتریس ماساکو، هم دیدار نخواهند کرد. شاهزاده خانم، دسته‌گل کوچکی از گله‌ای صورتی کمرنگ در دست داشت، با خانواده خود خداحافظی کرد - به پدر و مادرش و مطبوعات تعظیم کرد و خواهرش را در آغوش گرفت.

ازدواج در یکی از دفاتر اداری دولتی در توکیو ثبت شد. ماکو همچنین از دریافت مبلغ ۱۵۰ میلیون ین (بیش از یک‌میلیون و سیصد هزار دلار) که در حالت عادی به او تعلق می‌گرفت، صرف‌نظر کرده و پس‌ازآن اواخر امسال به نیویورک می‌رود تا زندگی خود را به‌عنوان کارمند در یک شرکت حقوقی در منهتن آغاز کند.

قرار گرفتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها و تصمیم این زوج برای کنار گذاشتن سنت، باعث شد که آن‌ها «هری و مگان ژاپن» لقب بگیرند که چندان هم بی‌دلیل نیست. رسانه‌های مخالف و محافظه‌کاران و عاشقان سلطنت همان بلایی را سر دامان نگون‌بخت آوردند که در بریتانیا بر سر مگان مارکل آمد. دامادی که عروس آینده خود را «ماه» زندگی‌اش نامید.

جنجال‌ها از مدل موی دم‌اسبی داماد گرفته تا پول شهریه دانشگاه او باعث شد عروس خانم به‌جای لذت بردن از ایام نامزدی، دچار PTSD یا اختلال استرس پس از حادثه شود.

قوانین جانشینی در ژاپن حکم می‌کند که زنان خانواده سلطنتی که با مردم عادی ازدواج می‌کنند از شجره خانواده سلطنتی حذف ‌شوند. زنان همچنین نمی‎‌توانند بر تخت سلطنت بنشینند و حتماً باید مردی از خانواده سلطنتی بر تخت بنشیند.

بیشتر از جهان