ولیعهد ژاپن به دخترش اجازه داد با فردی خارج از خاندان سلطنتی ازدواج کند

شاهدخت ماکو در صورت ازدواج با یک شهروند عادی عناوین سلطنتی خود را از دست خواهد داد

شاهدخت ماکو، بزرگ‌ترین نوه امپراتور آکیهیتو است- Diptendu DUTTA / AFP

ولیعهد فومیهیتو، برادر جوان‌تر امپراطور ناروهیتو ژاپن، گفت «اجازه» ازدواج دخترش را با دوست‌پسر دوران دانشگاهش داده است ولی افزود مادر این پسر باید اول مشکلات مالی جدی خود را برطرف نماید. 

شاهدخت ماکو قرار بود در سال ۲۰۱۸ با نامزد خود کی کومورو ازدواج کند ولی این امر به امسال موکول شد چرا که گزارش‌های متعددی درباره پولی که مادر آقای کومورو از نامزد قبلی خود برای پرداخت شهریه پسرش قرض گرفته بود، منتشر شد که ظاهرا هیچ وقت این پول را پس نداده است. 

کیودو، آژانس خبری ژاپن از ولیعهد نقل قول کرد: «من اجازه ازدواج آن‌ها را می‌دهم. قانون اساسی می‌گوید ازدواج باید صرفا براساس رضایت هر دو طرف باشد. اگر این چیزی است که آن‌ها واقعا می‌خواهند، به نظرم، من هم باید به عنوان یک پدر به آن احترام بگذارم.» 

ولیعهد ژاپن افزود: «برای این که مردم زیادی به این عروسی دل بدهند و آن را جشن بگیرند، پیش‌تر هم گفته‌ام مهم است که این مشکل مالی برطرف شود. از نقطه نظر من، آن‌ها اکنون در موقعیتی نیستند که اکثر مردم به عروسی آنان علاقه‌مند باشند و آن را جشن بگیرند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کومورو، که دانشجوی دانشگاه فوردهام در نیویورک است، سال گذشته گفت موضوع قرض پرداخت نشده نامزد سابق مادرش حل شده است. ولی نامزد سابق این ادعا را رد کرد. 

شاهدخت ماکو، بزرگ‌ترین نوه امپراتور آکیهیتو، وقتی با آقای کومورو به عنوان یک شهروند عادی ازدواج کند، عنوان سلطنتی خود را از دست خواهد داد. این زوج که هر دو ۲۹ سال دارند در دانشگاه مسیحی بین‌المللی توکیو در سال ۲۰۱۲ با هم آشنا شدند و وقتی نامزدی آن‌ها در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، شور و هیجان کل کشور را فرا گرفت. 

کاخ سلطنتی خواستار منابعی۱۵۰ میلیون ینی برای بخشی از بودجه خود در سال ۲۰۱۸ بود تا هزینه خروج ماکو از خاندان سلطنتی را پوشش دهد. 

تحت قوانین خاندان سلطنتی، اعضای مونث این خاندان اگر با شهروندان عادی ازدواج کنند، عنوان سلطنتی خود را از دست خواهند داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی