مدیرکل آژانس انرژی اتمی: برنامه نظارت آژانس بر ایران دیگر «بی‌کم‌و‌کاست» نیست

رافائل گروسی گفت تاکنون با وزیر خارجه ایران صحبت و دیداری نداشته است

گروسی گفت با پاسخ رد ایران به درخواست تعمیر دوربین‌ها، نمی‌توان «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده به دست آورد‌ـ MANDEL NGAN/AFP

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفت نتوانسته است ارتباط مستقیمی را که با دولت قبلی ایران داشت، با دولت اصولگرای ابراهیم رئیسی برقرار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروسی گفت: «با وزیر خارجه جدید هیچ صحبتی نکرده‌ام. امیدوارم بتوانم این فرصت را داشته باشم که به‌زودی با او دیدار کنم زیرا بسیار مهم است... بنابراین وقتی مشکلی باشد، وقتی سوءتفاهمی باشد، وقتی اختلاف‌نظری باشد، می‌توانیم درباره‌اش صحبت کنیم. قبلا این کار را می‌کردم، و به گمانم کارم عادی بود.»

گروسی با اشاره به تجربه کره شمالی، گفت این کشور نمونه‌‌ای است که «به ما یادآوری می‌کند اگر تلاش‌های دیپلماتیک به بیراهه برود، چه اتفاقی ممکن است بیفتد. این مثالی روشن است، نشانه است، چراغ راه است. اگر دیپلماسی شکست بخورد، شاید با وضعیتی مواجه شوید که تاثیر سیاسی عظیمی بر خاورمیانه و فراسوی منطقه خواهد داشت.»