نتیجه تحقیقی گسترده؛ واکسن کرونا تقریبا بی‌خطر است

فقط افراد مبتلا به بیماری‌های ‌زمینه‌ای یا سالخوردگان پس از تزریق واکسن همچنان با خطر مرگ مواجه‌اند

این پژوهش روی ۶۷۱ مورد مرگ افراد واکسینه نشده و ۱۷۱ مورد مرگ افراد واکسینه شده در فاصله اول فوریه تا پنجم اکتبر ۲۰۲۱ انجام شده است- MIGUEL MEDINA / AFP

یافته‌های یک کار مطالعاتی در ایتالیا نشان می‌دهد که تنها افراد بسیار مسن و بیمار ممکن است پس از تزریق واکسن کرونا جان خود را از دست بدهند.

ابتلای برخی افراد به بیماری کووید-۱۹ پس از تزریق دو دوز واکسن تردیدها درباره کارایی واکسن‌ها را بیشتر کرده است. جامعه پزشکی همواره تاکید کرده‌ است که واکسن‌ها خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهند و خطر مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را به صفر می‌رسانند. با این‌ حال در مواردی مشاهده شد که برخی افراد حتی پس از واکسن زدن هم جان خود را از دست دادند.

نتایج یک کار مطالعاتی که در ایتالیا انجام شده، نشان داده است که از میان افراد واکسینه، فقط کسانی فوت می‌کنند که سن بالایی دارند یا بیمارند. مواردی از جمله عوارض قلبی، آلزایمر و انواع سرطان در این مرگ‌ومیرها تاثیر داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج این گزارش مطالعاتی که روز چهارشنبه، ۲۱ اکتبر، منتشر شد، حاکی از آن است که میانگین سنی افرادی که با وجود تزریق واکسن جان خود را از دست داده‌اند، ۸۵ سال بوده است. در همین گزارش، تاکید شده که میانگین سن مرگ در کسانی که واکسینه نشده‌اند هم ۷۸ سال بوده است.

این پژوهش روی ۶۷۱ مورد مرگ افراد واکسینه نشده و ۱۷۱ مورد مرگ افراد واکسینه شده در فاصله اول فوریه تا پنجم اکتبر ۲۰۲۱ انجام شده است.

در طول این دوره بررسی، ۳۸ هزار و ۹۶ مورد مرگ ناشی از کرونا در ایتالیا ثبت شده است که از میان آن‌ها، ۳۳ هزار و ۶۲۰ نفر واکسینه نشده و دو هزار و ۱۳۰ نفر تنها یک دوز واکسن زده بودند. هزار و ۴۴۰  نفر نیز کاملا واکسینه بودند.