شکستن طلسم گل نزدن هری کین و صعود تاتنهام تا رده پنجم

کین در بازی مقابل نیوکاسل، گل دوم تاتنهام و اولین گل خود در این فصل از رقابت‌ها را به ثمر رساند

مهم‌ترین اتفاق برای تاتنهام در این مسابقه گلزنی هری کین پس از شش مسابقه بود - Paul ELLIS / AFP

رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر انگلستان با دیدار حساس دو تیم نیوکاسل و تاتنهام پیگیری شد و تاتنهام در یک بازی سخت موفق شد در خارج از خانه، با نتیجه سه بر دو، به پیروزی برسد.

در این مسابقه، شاگردان نونو اسپریتوسانتو مهمان نیوکاسلی بودند که به‌تازگی مالکان خود را تغییر داده و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، این تیم نیز با حمایت مالی سرمایه‌داران عربستانی، به یکی از تیم‌های پرقدرت در لیگ جزیره تبدیل شود. شاگردان نونو اسپریتوسانتو در این مسابقه، نمایش نسبتا خوبی ارائه دادند و با درخشش هری کین و سون، مهاجم کره‌ای خود، موفق شدند برد دیگری را برای تاتنهام رقم بزنند.

مهم‌ترین اتفاق برای تاتنهام در این مسابقه گلزنی هری کین پس از شش مسابقه بود. او که در فصل نقل‌و‌انتقال بازیکنان نتوانسته بود به منچسترسیتی برود، از هفته دوم رقابت‌ها، برای تاتنهام به میدان رفت و در شروع فصل، از لحاظ روحی کمی افت کرده و همین موضوع در روند بازی‌های او تاثیر منفی گذاشته بود. او در بازی تیم ملی فوتبال انگلیس مقابل مجارستان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی نیز حضور داشت و بازی ضعیفش موجب شد تا ساوت گیت او را در دقیقه ۷۶ تعویض کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کین در بازی مقابل نیوکاسل، گل دوم تاتنهام و اولین گل خود در این فصل از رقابت‌ها را به ثمر رساند. این گل خوشحالی بیش از حد بازیکنان تاتنهام را در پی داشت و آن‌ها از اینکه مهاجم اول تیمشان طلسم گل نزدن خود را شکست، بسیار خوشحال بودند.

تاتنهام در این مسابقه، ابتدا خیلی زود و در دقیقه ۲ مسابقه، دروازه خود را باز شده دید. سپس در دقیقه ۱۷ روی شوت زیبای اندومبله بازی را به تساوی کشاند و در ادامه، هری کین و سون در همان نیمه نخست گل‌های دوم و سوم تاتنهام را به دروازه تیم میزبان وارد کردند. در اواخر وقت نیمه نخست، به دلیل حمله قلبی یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه سنت جیمز پارک، وقفه‌ای طولانی در بازی به وجود آمد و بازیکنان به دلیل شرایط اضطراری به وجود آمده لحظاتی به‌ناچار زمین را ترک کردند و مسابقه پس از نزدیک به ۱۰ دقیقه، از سر گرفته شد.

در نیمه دوم، تیم فوتبال نیوکاسل سراسر حمله بود اما «کلاغ‌ها» خیلی دیر و در دقایق پایانی، آن هم به یاری مدافع تیم تاتنهام، به گل رسیدند و اریک دایر در دقیقه ۹۰ به‌اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا در نهایت این مسابقه با برتری سه بر دو به سود تاتنهام به پایان برسد.

نونو اسپریتوسانتو که در این فصل هدایت تیم فوتبال تاتنهام را بر عهده گرفته، تا اینجای کار نتوانسته است توقعات هواداران تاتنهام را برآورده کند. تاتنهام سال گذشته با هدایت مورینیو در ابتدای فصل نتایج بهتری را کسب کرده بود و همین موضوع سران باشگاه تاتنهام را بابت نتایج به دست آمده در این فصل نگران کرده است. تا اینجای کار، حضور اسپریتو سانتو پنج پیروزی و سه باخت برای تاتنهام به همراه داشته است.

تیم فوتبال تاتنهام با کسب این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر نسبت به منچستر یونایتد، در رده پنجم جدول قرار گرفت.

بیشتر از فوتبال