ده روز به‌یاد‌ماندنی برای تنیس‌باز بریتانیایی

نوری پس از راه‌یابی به دیدار پایانی، بالاتر از اوانس بریتانیایی قرار می‌گیرد

کمرون نوری توانست در سال ۲۰۲۱، در شش فینال حضور داشته باشد - Frederic J. BROWN / AFP

کمرون نوری، تنیس‌باز ۲۶ ساله بریتانیایی و نفر ۲۶ مردان جهان، به دیدار پایانی رقابت‌های تنیس مسترز و هزار امتیازی ایندیان ولز راه پیدا کرد.

موفقیت‌های نوری در سال جاری بسیار خیره‌کننده بود و او در سال ۲۰۲۱ توانست در شش فینال حضور داشته باشد که یک قهرمانی را در مسابقات ۲۵۰ امتیازی مکزیک برای این تنیس‌باز در پی داشته است. این دومین حضور نوری در فینال یک مسابقه تنیس در ۱۰ روز اخیر است.

او هفته گذشته نیز در فینال رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی سن دیگو حاضر بود و در دیدار پایانی مغلوب کسپر رود نروژی شد و حالا شاید در یکی از مهم‌ترین مسابقات تنیس در دوران ورزشی و زندگی حرفه‌ای خود قرار گرفته باشد.

کمرون نوری در دیدار نیمه نهایی موفق شد دیمیتروف بلغار مرد شماره ۳ سابق تنیس جهان را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و۶-۴ به آسانی شکست دهد و راهی دیدار پایانی شد. دیمیتروف در این مسابقه نمایش بسیار ضعیفی داشت و نوری موفق شد با ضربات فورهند فوق چرخشی خود دیمیتروف را در انتهای زمین دچار مشکل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نکات برتر بازی نوری در این مسابقه می‌توان به کنترل توپ در جریان بازی و خطای کمتر در بیرون زدن توپ از زمین مسابقه اشاره کرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که با توجه به چپ‌دست بودن نوری بازی با این مدل بازیکنان و به‌خصوص برای یک بازیکن راست‌دست بسیار دشوار است. همین موضوع اغلب باعث برتری این دسته از بازیکنان می‌شود.

نوری حالا پس از راه‌یابی به دیدار پایانی افزون بر ارتقا رده خود در جدول رده‌بندی جهانی، بالاتر از اوانس بریتانیایی قرار خواهد گرفت و به عنوان مرد شماره یک تنیس بریتانیا شناخته خواهد شد. کمرون نوری در دیدار پایانی باید به مصاف باسیلاشویلی گرجستانی برود که او نیز اولین فینال یک مسابقه تنیس مسترز را تجربه می‌کند.

باسیلاشویلی ۲۹ ساله و نفر ۳۶ تنیس مردان جهان در دیدار نیمه پایانی موفق شد از سد تیلور فریتس جوان و جویای نام آمریکایی به راحتی و با نتایج ۷-۶  و ۶-۳ عبور کند و به دیدار پایانی راه پیدا کرد.

تیلور فریتس ۲۳ ساله مرد شماره ۳۹ تنیس جهان که در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر زورف، قهرمان تنیس المپیک توکیو را مغلوب کرده بود در این مسابقه نتوانست بازی درخشان خود را تکرار کند و در دو ست متوالی بازی را واگذار کرد اما از نکات مهم در برگزاری این رقابت‌ها می‌توان به استقبال نکردن تعداد زیادی از طرفداران این رشته ورزشی در کشور آمریکا اشاره کرد.

با توجه به محدودیت‌های موجود هنوز امکان مسافرت برای افراد گردشگر به این کشور مهیا نشده است و این موضوع در کم‌هیجان بودن رقابت‌ها تاثیرگذار بود. مهم‌تر از این‌ها حضور نداشتن اسطوره‌های تنیس یعنی فدرر، نادال و جوکوویچ در این رقابت‌ها بود و همین موضوع باعث شد تا افراد کمتری برای تماشای مسابقات حضور داشته باشند و از جذابیت رقابت‌ها کاسته بود.

به نظر می‌رسد نادال اسپانیایی دوران نقاهت پس از مصدومیت خود را پشت سر گذاشته است و تمریناتش را در مایورکا اسپانیا از سر گرفته است. این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این اسطوره تنیس باشد. با توجه به بازگشت او به تمرینات به نظر می‌رسد نادال برای مسابقات در سال آینده در کشور استرالیا آماده می‌شود. او چندی پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا اعلام کرد که در هیچ یک از مسابقات باقی‌مانده در سال جاری شرکت نخواهد کرد.

بیشتر از تنيس