پیروزی فریتس، تنیس‌باز و مدل آمریکایی، مقابل قهرمان المپیک

فریتس جوان در این مسابقه ست اول را ۶-۴ واگذار کرد

فریتس پس از مدت‌ها موفق شد در یک مسابقه تنیس درخشان ظاهر شود - Sean M. Haffey/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز در مرحله یک چهارم نهایی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

در این رقابت‌ها بازیکنان نامدار به سرعت از گردونه کنار رفتند. پس از حذف مدودف به دست دیمیتروف بلغارستانی این بار نوبت به الکساندر زورف آلمانی، قهرمان رقابت‌های المپیک توکیو و بخت سوم قهرمانی در این مسابقات، رسید تا مقابل جوان جویای نام آمریکایی یعنی فریتس مسابقه را واگذار کند و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

فریتس جوان در این مسابقه ست اول را ۶-۴ واگذار کرد. زورف در ست دوم اشتباهات فراوانی داشت و همین موضوع سبب شد تا ست را ۶-۳ واگذار کرد.

ست سوم نیز بازی بسیار زیبا و پرهیجان سپری شد و تماشاگران آمریکایی تنیس‌باز کشور میزبان را به شدت تشویق می‌کردند. زورف در حالی که ۵-۲ پیش بود و فقط ۲ امتیاز تا پیروزی در این مسابقه فاصله داشت با بازگشت باورنکردنی فریتس مواجه شد. او موفق شد به خوبی از اشتباهات زورف استفاده کند و در ست سوم ۷-۶ در تایبرک پیروز شد و با پیروزی دو بر یک در این مسابقه برای نخستین بار در دوران حرفه‌ایش به نیمه نهایی یک مسابقه تنیس مسترز راه پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فریتس از معدود بازیکنان جوانی است که خیلی زود وارد صنعت خوش‌پوشی نیز شده است و در این زمینه بسیار فعال است و تصویر او در بیشتر مجلات به عنوان یک ورزشکار جوان با چهره‌ای جذاب دیده می‌شود.

البته این اولین بار نیست که بازیکنان تنیس در صنعت خوش‌پوشی حضور دارند، نادال و فدرر نیز از جمله افرادی‌اند که در این زمینه فعالیت می‌کنند اما به نظر می‌رسد همین حضور زود‌هنگام او در این زمینه باعث شده تا تمرکز کافی در مسابقات را نداشته باشد.

فریتس پس از مدت‌ها موفق شد در یک مسابقه تنیس درخشان ظاهر شود. او در مرحله نیمه نهایی این رقابتها باید مقابل باسیلاشویلی از گرجستان قرار بگیرد. باسیلاشویلی در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد دو بر یک و با نتایج ۶-۴ ۲-۶ و ۶-۴ از سد استفانوس سیتسیپاس یونانی بخت دوم قهرمانی در این مسابقات عبور کند. او نیز برای نخستین بار به نیمه نهایی یک مسابقه تنیس مسترز راه پیدا کرد.

بدین ترتیب هر سه بخت اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها در دور یک چهارم نهایی از گردونه مسابقات کنار رفتند و این نخستین بار در تاریخ مسابقات مسترز است که در نیمه نهایی هیچ بازیکنی از بین ۲۵ نفر برتر دنیا حضور ندارد.

در بخش زنان نیز ویکتوریا آزارنکا با تلاش‌های فراوان بعد از بازگشت به رقابت‌ها بالاخره موفق شد به دیدار پایانی یک مسابقه تنیس راه پیدا کند. آزارنکا موفق شد دو بر یک در دیدار سخت و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۷-۵ نفر ۲۹ جهان را شکست دهد و راهی دیدار پایانی مسابقات مسترز ایندیان ولز شد.

آزارنکا پیش از این نیز دو بار در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است و برای سومین قهرمانی باید به مصاف پائولا بادوسا از اسپانیا برود که موفق شد انس جابر تونسی قدرتمند را از پیش رو بردارد. 

بیشتر از تنيس