اندی ماری دوباره همه را شگفت‌زده کرد

ماری در مرحله سوم رقابت‌ها باید یک بازی سخت دیگر را هم برگزار کند

اندی ماری شگفتی دیگری در رقابت‌های تنیس خلق کرده است - Clive Brunskill / AFP

دور دوم رقابت‌های تنیس مسترز یک هزار امتیازی ایندیان ولز با پیروزی اندی ماری بریتانیایی بر تنیس‌باز جوان و آینده دار اسپانیایی یعنی کارلوس آلکاراس ۱۸ ساله، دنبال شد و دیداری بسیار جذاب و دیدنی را رقم زد.

می‌توان گفت که اندی ماری شگفتی دیگری در رقابت‌های تنیس خلق کرده است. اگرچه این مسابقه در مرحله دوم رقابت‌ها برگزار شد و هیچ جامی به برنده مسابقه تعلق نگرفت، این پیروزی با توجه به شرایط اندی ماری، برای او کم از قهرمانی نیست. شاید باورش کمی سخت باشد که کسی با مفصل فلزی در ران پا بتواند به این شکل ورزش حرفه‌ای انجام دهد؛ چه رسد به اینکه در یک مسابقه پرفشار نیز رقابت کند. 

مستندی که شرکت آمازون پرایم از زندگی اندی ماری ساخته شده، این موضوع را به تصویر کشیده است که او چگونه راهی ناممکن را که شاید آرزوی هر کسی باشد، پیموده است و حالا دوباره در زمین تنیس به رقابت می‌پردازد. اندی ماری در این مسابقه موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد آلکاراسی عبور کند که در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا پدیده رقابت‌ها بود و در مرحله یک چهارم نهایی به دلیل آسیب‌دیدگی مقابل آلیاسیم کانادایی نتوانست قدرت خود را به طور کامل به نمایش بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری ۳۴ ساله در این مسابقه ست اول را ۷-۵ واگذار کرد اما در ست‌های دوم و سوم با نمایشی خیره‌کننده نگاه تماشاگران و هواداران تنیس را دوباره به سمت خود جلب کرد و با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ پیروز شد. مرد شماره۱ سابق جهان پس از پیروزی در این مسابقه، گفت: «من در این سه سال مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ام. به یاد دارم چند بار هم تصمیم گرفتم تنیس را کنار بگذارم. اما برای من فقط بازی کردن در این سطح اهمیت دارد. من تمام زندگی‌ام را وقف تنیس کرده‌ام. خیلی‌ها معتقدند پس از این عمل‌های سنگینی که داشتم، دیگر وقت خداحافظی رسیده است و باید تنیس را کنار بگذارم و دیگر ادامه ندهم چرا که خانواده‌ام به فکر سلامتی من‌اند؛ اما من هنوز فکر می‌کنم که می‌توانم در بالاترین سطح مسابقه دهم. حضور تماشاگران و جو حاکم بر مسابقه بی‌نظیر بود و شاید یکی از دلایل ادامه دادنم همین تشویق آن‌ها است.»

اندی ماری در مرحله سوم رقابت‌ها باید یک بازی سخت دیگر را هم برگزار کند و در دور سوم مقابل الکساندر زورف آلمانی، نفر شماره۴ تنیس جهان و قهرمان المپیک توکیو، قرار گیرد. زورف در دور دوم رقابت‌ها موفق شد دو بر یک جنسن بروکسبی،  تنیس‌باز جوان آمریکایی، را از پیش رو بردارد. او با این پیروزی توانست جواز حضور در رقابت‌های هشت نفر پایانی را که قرار است امسال در تورین ایتالیا برگزار شود، به دست آورد.

حضور سیتسیپاس، مدودف و جوکوویچ در این رقابت‌ها هم قطعی شده است اما یانیک سینر، متئو برتینی و استفانوس سیتسیپاس دیگر برندگان دور سوم رقابت‌های مسترز در صحرای کالیفرنیا بودند که با غلبه بر حریفان به دور بعدی مسابقات صعود کردند. در یکی دیگر از رقابت‌های مهم برگزار شده در دور سوم و قسمت مردان، راموس وینولاس از اسپانیا موفق شد در یک دیدار آسان اوژه آلیاسیم از کانادا و بخت هفتم قهرمانی در این رقابت‌ها را در دو ست متوالی شکست دهد و به دور سوم مسابقات راه یابد.

بیشتر از تنيس