مونفیس شور و هیجان یک مسابقه تنیس را دوچندان می‌کند

گائل مونفیس فرانسوی موفق شد به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات راه یابد 

گائل مونفیس، در این مسابقه همان حرکات نمایشی در مسابقات انجام می‌دهد - TIMOTHY A. CLARY / AFP

رقابت‌های تنیس مسترز «ایندیان ولز» دور سوم را هم پشت سر گذاشت و گائل مونفیس فرانسوی موفق شد با عبور از سد کوین اندرسون از آفریقای جنوبی، به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات راه یابد.

مونفیس در این مسابقه بازهم با همان حرکات نمایشی که همیشه در مسابقات انجام می‌دهد، جو مسابقه را به نفع خود تغییر داد. از پریدن‌های دو متری برای زدن توپ‌های بلند یا همان «اسمش» که در تمریناتش هم همیشه دیده می‌شود تا زدن توپ از بین پاها که بیشتر حالت نمایشی دارد. در زمان‌هایی از مسابقه، سرعت مونفیس ۳۵ ساله برای رسیدن به توپ‌هایی که امکان دریافت آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسید، به حدی بود که تماشاگران را از هیجان زیاد روی صندلی‌هایشان میخکوب می‌کرد. کمتر کسی ممکن است از تماشای مسابقه این بازیکن پرانرژی لذت نبرد.

مونفیس در بیشتر مسابقات چنین پرانرژی ظاهر می‌شود و همین حرکات هم باعث شد که او پس از شرکت در چند مسابقه، به دلیل مصدومیت‌، مدت زیادی خانه‌نشین شود و نتواند عنوان قهرمانی درخوری به دست آورد. او که همیشه در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار داشت، حالا در رده ۱۸ تنیس‌بازان جهان جای گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد مونفیس که به‌تازگی با الینا اسویتولینا، تنیس‌باز صاحب‌نام اوکراینی، ازدواج کرده، انگیزه زیادی یافته و در تلاش است تا دوباره جایگاه خود را پس بگیرد. مونفیس در این مسابقه موفق شد بازی را در دو ست متوالی با نتیجه ۷-۵ و ۶-۲ به سود خود به پایان برساند و حالا حریف زورف در دور یک هشتم نهایی شده است.

از دیگر مسابقات مهم این مرحله بدون شک باید به رقابت قهرمانان المپیک اشاره کرد. اندی ماری بریتانیایی، قهرمان دو دوره رقابت‌های المپیک، در مقابل زورف آلمانی قرار گرفت که به‌تازگی، مدال طلای تنیس المپیک توکیو را به دست آورده است. به نظر می‌رسید جو این مسابقه تحت‌تاثیر صحبت‌های اندی ماری در مورد زندگی خصوصی زورف، قرار گرفته بود و زورف تصمیم داشت این صحبت‌ها را به شکلی دیگر و درون زمین، جواب دهد.

ماری در این مسابقه فوق‌العاده کار کرد اما در بسیاری از امتیازهای مهم عجولانه کار کرد و نتوانست از موقعیت‌های به دست آمده استفاده کند و در نهایت این مسابقه را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ به زورف واگذار کرد. در پایان مسابقه نیز این دو بازیکن با یکدیگر دست دادند اما تنش در چهره هر دو به‌خصوص اندی ماری، دیده می‌شد.

با این حال، زورف پس از پایان این دیدار، از بازی ماری و بازگشت موفقیت‌آمیز او به مسابقات تنیس تمجید کرد. این نخستین بار است که زورف در مسابقات ایندیان ولز در جمع ۱۶ تنیسور پایانی حضور دارد. زورف در سال ۲۰۲۱ در مسابقات تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی نیز قهرمان شده بود.

از دیگر مسابقات مهم برگزار شده در بخش مردان می‌توان به پیروزی سخت اما ارزشمند سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۳ تنیس جهان، مقابل فابیو فونینی ایتالیایی اشاره کرد. سیتسیپاس در حالی که ست اول را ۶-۲ به فونینی واگذار کرده بود، در ست‌های دوم و سوم موفق شد با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ به پیروزی برسد و در مجموع با حساب دو بر یک پیروز این مسابقه لقب بگیرد. او در مرحله بعد باید به مصاف الکس دمینور، تنیس‌باز استرالیایی، برود.   

بیشتر از تنيس