دیپلمات اروپایی در راه تهران برای تعیین زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام

به گفته منابع دیپلماتیک اروپایی، مذاکرات ممکن است در سه هفته آینده از سر گرفته شود

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در چند روز آینده به ایران سفر می‌کند تا در باره زمان ازسرگیری مذاکرات احیای برجام با مسئولان جمهوری اسلامی مذاکره کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، انریکه مورا، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پی شروع هرچه زودتر مذاکره بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران است که از چند ماه پیش قطع شده‌است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن تأیید خبر سفر انریکه مورا به تهران اعلام کرد که این سفر روز پنج‌شنبه و در چارچوب رایزنی‌ها و تماس‌های مستمر ایران-اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی بارها به ایران هشدار داده‌اند که برای ازسرگیری مذاکرات تا ابد منتظر نخواهند ماند.

دیپلماسی رفت و برگشت میان امضاکنندگان برجام (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا و بریتانیا) اخیرا شدت گرفته است و به گفته منابع دیپلماتیک اروپایی، مذاکرات ممکن است در سه هفته آینده از سر گرفته شود.

پیتر استانو، یکی از سخنگویان گمیسیون اروپایی، از اظهار نظر در باره سفر آقای مورا به ایران خودداری کرد و گفت بخشی از کار مسئولان این است که با طرف‌های مقابل در سراسر دنیا دیدار کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای استانو افزود که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا «بارها تاکید کرده است که شروع هرچه زودتر مذاکرات وین مسئله‌ای فوری است.»

از سویی، روز سه‌شنبه بیستم مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در دیدار با رئیس پارلمان سوئیس در تهران، از «نهایی شدن جمع‌بندی های دولت» در خصوص از سر گیری گفتگوهای وین خبر داد و گفت: « در گفتگوهای آتی اقدامات ما متناسب با میزان عمل و اقدامات طرف های مقابل خواهد بود.»