آمادگی جسمانی بالای مدودف و انگیزه زیاد او برای قهرمانی

تا اینجا مدودف توانسته است ۱۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس را به دست آورد

به نظر می‌رسد مدودف به زودی به بهترین تنیسور روسیه در تاریخ این کشور تبدیل شود - Al Bello/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز هزار امتیازی ایندیان ولز برای دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، آغاز راحتی داشت. 

او موفق شد در دور دوم رقابت‌ها مکنزی مک‌دونالد آمریکایی را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ مغلوب کند و راهی دور سوم مسابقات شد. نکته قابل توجه بازی مدودف در این مسابقه چابکی و سرعت بالای او در رسیدن به تمامی توپ‌ها بود، چیزی که در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا نیز از این تنیسور روس شاهد بودیم.

مدودف توانست در فینال رقابت‌ها با غلبه بر جوکوویچ قهرمانی در گرند اسلم را نیز تجربه کند. بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین تنیسور روسیه، مارات سافین است که در سال ۲۰۰۹ از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد. او در دوران حرفه‌ایش موفق شد دو عنوان گرند اسلم و ۱۵ قهرمانی در رقابت‌های تنیس را به دست بیاورد و به بازیکن محبوب در رقابت‌ها تبدیل شد.

مدودف با تمامی تنیس‌بازان روس در ادوار مختلف تفاوت دارد. نکته جالب در بازی او این است که با توجه به قد بلند نزدیک به ۱۹۸ سانتیمتری‌اش از سرعت بسیار بالایی برخوردار است، چیزی که کمتر در این دسته از بازیکنان بلند قامت می‌توان مشاهده کرد.

مدودف ۲۵ ساله با این روش بازی در مسابقات به نظر می‌رسد به زودی به بهترین تنیسور روسیه در تاریخ این کشور تبدیل خواهد شد. او برای رسیدن به این عنوان فرصت بسیار زیادی دارد و تا اینجا توانسته  است ۱۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدودف هدف بزرگ‌تری دارد و آن رسیدن به صدر جدول برترین تنیس‌بازان جهان است. او برای تبدیل شدن به بهترین تنیسور جهان در سال جاری تنها به ۱۵۰۰ امتیاز احتیاج دارد تا بتواند جای جوکوویچ را در صدر جدول از آن خود کند و به عنوان مرد شماره یک جهان شناخته شود.

رقابت‌های تنیس ایندیان ولز برای دیگر تنیس‌بازان روس هم موفقیت‌آمیز بود و آندری روبلف، مرد شماره ۵ تنیس جهان نیز موفق شد در دوم رقابت‌ها کارلوس تابرنر گمنام از اسپانیا را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و۶-۴ مغلوب کند و به دور سوم مسابقات راه پیدا کرد.

روبلف هفته گذشته تا مرحله نیمه نهایی رقابت‌های سن دیگو پیش آمد اما در نهایت مغلوب کسپر رود نروژی آماده شد و دستش از جام کوتاه ماند. از دیگر مسابقات مهم برگزار‌شده در رقابت‌های مسترز در کالیفرنیا می‌توان به پیروزی دیمیتروف بلغار اشاره کرد که این روزها در رقابت‌های تنیس نشان داده است که به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

دیمیتروف در دوم این رقابت‌ها موفق شد از سد تنیس‌باز جوان آلمانی، آلتمایر، در دوست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ عبور کند و راهی مرحله سوم رقابت‌ها شد.

دیمیتروف در سال ۲۰۱۷ در رده سوم برترین تنیس‌بازان جهان قرار داشت و مصدومیت‌های زیاد باعث شد تا علاوه بر از دست دادن جایگاه خود مدت زیادی را به بازتوانی بپردازد. او ۳۰ سال دارد هم‌اکنون در رده ۲۸ تنیس مردان جهان قرار دارد.

بیشتر از تنيس