کیم کلایسترز با اندامی متفاوت در رقابت‌های تنیس زنان

کیم کلایسترز بلژیکی ۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم در سال‌های دور را در کارنامه‌اش دارد

کیم کلایسترز تنیس‌باز ۳۸ ساله بلژیکی - CLIVE BRUNSKILL / AFP

بازگشت کیم کلایسترز تنیس‌باز زن ۳۸ ساله بلژیکی پس از دو بار خداحافظی از دنیای حرفه‌ای با شکست همراه بود.

کیم کلایسترز که در سال‌های دور نفر نخست تنیس زنان نیز بود، بار دیگر به این رقابت‌ها بازگشت و پس از پشت سر گذاشتن دوره مصدومیت و جراحی زانو دوباره در زمین مسابقه حاضر شد اما این بار با ظاهری متفاوت.

کیم ۳۸ ساله در مرحله نخست رقابت‌های مسترز و هزار امتیازی ایندیان ولز مقابل کاترینا سینیاکووا از کشور چک قرار گرفت و دو بر یک مغلوب حریف شد.

کلایسترز که دو قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه دارد، نتوانست پس از یک غیبت طولانی از مرحله نخست مسابقات عبور کند. اضافه وزن بالا در زمین مسابقه از او تصویری متفاوت به نمایش گذاشت و مشخص بود که کیم هرگز آمادگی بدنی لازم را برای شرکت در رقابت‌های تنیس ندارد و شاید فقط قصد محک زدن خود را داشته است.

کیم کلایسترز بلژیکی ۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم در سال‌های دور را در کارنامه‌اش دارد. او در سال ۲۰۰۷ و در حالی که فقط ۲۳ سال داشت خیلی زود به دلیل ازدواج از دنیای تنیس خداحافظی کرد و پس از اتمام دوران بارداری دوباره در سال ۲۰۰۹ به رقابت‌های تنیس بازگشت و موفق شد سه عنوان گرند اسلم را در مدت دو سال کسب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سال ۲۰۱۲ برای بار دوم از دنیای تنیس خداحافظی کرد و در سال ۲۰۲۰ پس از ۷ سال در رقابت‌های تنیس دبی حاضر شد و دوباره به مسابقات حرفه‌ای تنیس بازگشت. کیم پس از آن دچار مصدومیت شد که همین موضوع او را مجبور کرد نزدیک به یک سال و نیم از رقابت‌ها فاصله بگیرد.

کلایسترز سال‌ها در کنار خواهران ویلیامز به رقابت پرداخت و مدتی نیز صدرنشین جدول تنیس‌بازان زنان جهان بود. اما رقابت‌های تنیس ایندیان ولز برای قهرمان ۲۰۲۱ مسابقات تنیس آزاد آمریکا یعنی اما رادوکانو چندان خوشایند نبود و این تنیسور ۱۸ سال بریتانیایی خیلی زود و در دور دوم رقابت‌ها مغلوب حریفی از بلاروس شد.

رادوکانو در این مسابقه در دو ست متوالی و با نتایج ۲-۶ و ۴-۶ کار را به ساسنوویج بلاروسی و گمنام واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. این در حالی بود که رادوکانو در ست دوم ۴-۲ از حریف پیش بود و شانس زیادی برای بردن ست دوم در اختیار داشت اما در نهایت بازی را در همان دو ست به حریف خود واگذار کرد تا روند پیروزی‌های پیاپی او در عدد ۱۰ متوقف شود.

رادوکانو پس از این شکست بسیار ناراحت بود و گفت که اگرچه از این شکست بسیار ناامید شده است اما شاید این باخت به مصلحت او بوده و در آینده قدردان این موضوع خواهد شد.

از دیگر مسابقات مهم برگزار‌شده در بخش زنان می‌توان به پیروزی لیلا فرناندز، نایب‌قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا، اشاره کرد که موفق شد در یک بازی دیدنی در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۲ ۶-۳ الیز کورنه فرانسوی و باتجربه را مغلوب کند.

او در دور سوم رقابت‌ها باید به مصاف پاولیوچنکووا از روسیه برود. سیمونا هالپ رومانیایی قهرمان یک دوره این مسابقات که مدت زیادی است از شرایط آرمانی در رقابت‌ها فاصله گرفته است نیز موفق شد کاستیوک از اوکراین را در دو ست متوالی مغلوب کند و راهی دور سوم مسابقات شد.   

بیشتر از تنيس