جایزه «طعم عالی» برای کره گران‌قیمت بریتانیایی

کره جدید طعم خرچنگ جزایر بریتانیایی، خرچنگ دوون، رازیانه، لیمو و خاویار دارد

برخلاف استاندارد انواع کره‌، ریدیکولوس شماره ۵۵ شرکت سابلایم، در بسته‌بندی فویل یا در قوطی پلاستیکی عرضه نمی‌شود - Pixabay

یک نوع کره بریتانیایی با قیمت تک‌فروشی ۹۵ پوند، یکی از بهترین غذاهای جهان معرفی شده است.

کسب‌و‌کاری خانوادگی به نام «سابلایم باتر» (Sublime Butter) نوعی کره جدید خلق کرده است که برای مزده‌دار کردن آن از طعم خرچنگ جزایر بریتانیایی، خرچنگ دوون، رازیانه، لیمو و خاویار استفاده می‌شود.

این کره لوکس با نام «ریدیکولوس شماره ۵۵» (Ridiculous No55)، از جوایز طعم عالی «گیلد آو فاین فود» (جی‌اف‌اف) سه ستاره گرفته است.

برای جوایز طعم عالی، هیئتی متشکل از بیش از ۵۰۰ سرآشپز، نویسنده غذا و خرده‌فروش قضاوت می‌کنند و یک، دو یا سه ستاره به بهترین غذاها از سراسر جهان اهدا می‌کنند.

ریدیکولوس شماره ۵۵ یکی از ۲۱۸ ماده غذایی است که امسال موفق شده است سه ستاره کسب کند.

شرکت سابلایم با اعلام آغاز تولید اختراع جدید خود در اینستاگرام در روز یکشنبه، ۳ اکتبر، اعلام کرد که این کره از سواحل بریتانیا الهام گرفته شده است.

«این کره که با دست هم زده شده است، ممکن است از هر نظر کاملا همگن باشد، اما بازهم مسخره (اشاره به نام ریدیکولوس به معنی مسخره) است. کره‌ای مانند آن در سراسر جهان وجود ندارد.»

برخلاف استاندارد انواع کره‌ که در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود، ریدیکولوس شماره ۵۵ شرکت سابلایم در بسته‌بندی فویل یا در قوطی پلاستیکی عرضه نمی‌شود. در عوض، در یک ظرف کره که به شکل محدود و دست‌ساز در ایتالیا ساخته می‌شود، ارائه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریس مایر، بنیان‌گذار سابلایم، به ایندیپندنت گفت که تهیه این کره بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت طول می‌کشد.

«ما بسیار مفتخریم که سه ستاره جوایز طعم عالی را دریافت کردیم. فقط حدود یک درصد از محصولات به سطح سه ستاره رسیدند و حس بسیار خوبی است که بدانیم کره ما با بهترین‌ها در صدر نشسته است.»

یکی از کارشناسان هیئت داوران جی‌اف‌اف این کره را «محصولی هیجان‌انگیز و ابتکاری» توصیف کرد.

«شما وقتی می‌توانید بگویید کره‌ای خوب است که بخواهید آنجا بنشینید و آن را قاشق‌قاشق بدون نان یا بیسکویت بخورید.»

«این کره به خوبی همزده شده است تا مزه فوق‌العاده‌ای در دهان ایجاد کند. رازیانه به پیچیدگی مزه می‌افزاید. مرکبات نیز چنین اثری دارند. تکه‌های سخاوتمندانه صدف نیز به حس کلی لوکس بودن آن می‌افزاید.»

سایر اقلام غذایی که امسال جایزه طعم عالی دریافت کردند، [مربای] نارنگی از یونان و عسل خام زنبور بی‌نیش از سنگاپورند.

مایر در سال ۲۰۱۹، سابلایم را در تلاش برای درست‌کردن یک چاشنی استیک که بر طعم گوشت غلبه نکند، برپا کرد.

«من در ۱۲ سال گذشته یک باشگاه استیک را اداره کرده‌ام و متوجه شدم که با وجود همه رستوران‌های استیک عالی و گوشت عالی‌، چاشنی زیادی خلق نشده است.»

«یک سرآشپز استخدام کردم و ما طعم‌هایی خلق کردیم و سپس کره طعم‌دار درست کردیم و یک لحظه «یافتم!» (اشاره به کلام معروف ارشمیدس) داشتیم. نمی‌توانستیم باور کنیم که هیچ کس قبلا این کار را نکرده است.»

ریدیکولوس شماره ۵۵ در حال حاضر برای سفارش در ماه دسامبر در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از جهان