روایت مینای دختر افغان که در ابوظبی دوست‌دختر دارد

این مرغ مینا را یک دختر افغان از کابل با خود به امارات برده و در پایگاه هوایی الظفرا به سفیر فرانسه سپرده است

زاویر شاتل (Xavier Chatel)، سفیر فرانسه در امارات متحده عربی، در یک رشته توییت، داستان مرغ مینایی را که یک دختر افغان در جریان تخلیه از کابل با خود به امارات برده و در پایگاه هوایی الظفرا به او به امانت سپرده روایت کرده است.

شاتل نوشته است که یک دختر افغان به نام عالیه در جریان تخلیه از کابل، برای انتقال چیز مهمی تا فرودگاه الظفرا در امارات متحده عربی مبارزه کرده بود. او یک مرغ مینا را با خود به پایگاه هوایی الظفرا آورده بود.

عالیه پس از اقامت کوتاه در امارات، به فرانسه پرواز کرده است، اما به دلایل بهداشتی نتوانسته مرغ مینای خود را ببرد.

زاویر شاتل نوشته است: «او بسیار ناراحت بود و به این دلیل گریه کرد.» زاویر شاتل در جریان تخلیه افغان‌ها از کابل، در پایگاه هوایی الظفرا حضور داشت تا روند تخلیه را تسهیل کند. او نوشته است که  مرغ مینا را از عالیه تحویل گرفته و به او وعده داده است که از مینا در محل اقامت خود مراقبت خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام این پرنده «جوجی» است و سفیر فرانسه او را از پایگاه هوایی الظفرا به محل اقامت خود برده است. مرغ مینا در مسیر به سمت محل اقامت آقای سفیر، از جعبه کوچک خود بیرون آمده و داخل ماشین دردسر ایجاد کرده بود. مینا زیر صندلی پنهان شده و دست سفیر را که برای بازگرداندنش به سمت او دراز شده، با پرخاشگری و گاز گرفتن پس زده بود. زاویر شاتل ویدیویی از این صحنه را در صفحه توییترش گذاشته و نوشته است: «این پرنده کوچک خشن به من نشان داد که وقتی توانسته از فرودگاه کابل جان سالم به در ببرد، من نمی‌توانم حریف او باشم.»

شاتل نوشته است که بالاخره مینای دختر افغان را با خود به اقامتگاه برده و برایش قفس زیبایی خریده است. همان‌طور که آقای سفیر به دختر افغان وعده سرپرستی و رسیدگی به مرغ مینای او را داده بود، هر روز صبح مینا را از قفس بیرون می‌آورد تا دیگر پرندگان را ببیند.

 زاویر شاتل نوشته است که مینا به‌تدریج شب‌ها سخن گفتن را آغاز کرد و اکنون، دوست‌دختری دارد که هر روز به دیدنش می‌آید. دوست‌دختر این مینا یک کبوتر و از جمع پرندگانی است که او صبح‌ها ملاقات می‌کند.

نکته‌ دیگر از ماجراهای مینای دختر افغان این است که او مردها را دوست ندارد، در حالی که با زن‌ها رفتار بسیار خوبی دارد. آقای سفیر نوشته است: «جوجی مردان را دوست ندارد. من تلاش کردم به او چند کلمه فرانسوی یاد بدهم، اما او به من با اخم و عصبانیت نگاه کرد، در حالی که به زنان لبخند می‌زند.»

کلمه‌ای که زاویر شاتل تلاش کرده به مینا بیاموزد «بونژو» است که در فرانسوی صبح به‌خیر معنی می‌دهد.

مرغ مینا سرانجام به کمک یکی از کارمندان زن سفارت فرانسه، توانسته است کلمه «بونژو» را بیاموزد. در ویدیویی که زاویر شاتل در صفحه توییترش گذشته است، دیده می‌شود که مینا این کلمه را به‌خوبی ادا می‌کند و بسیار سرحال به نظر می‌رسد.

عالیه، دختری که در جریان برنامه تخلیه از کابل، این مرغ مینا را در امارات متحده عربی جا گذاشته بود، سفیر فرانسه را در توییتر پیدا کرده و با او تماس گرفته است. عالیه از اینکه مطمئن شد سفیر از پرنده‌اش به‌خوبی مراقبت می‌کند اظهار خوشحالی کرده است. سفیر فرانسه گفت که به عالیه قول داده است تا مرغ مینا را به او برگرداند.

رشته توییت زاویر شاتل در مورد داستان این مرغ مینا، هزاران بار در رسانه‌‌های اجتماعی هم‌رسانی شده و بسیاری از کاربران توییتر ضمن سپاسگزاری از سفیر فرانسه، آرزو کرده‌اند که این مرغ مینا هرچه زودتر به عالیه که اکنون در فرانسه به سر می‌برد، برسد.

بیشتر از جهان