تقسیم امتیازها میان یورگن و پپ در پایان جدال نفس‌گیر انفیلد

شگفتی‌آفرینی تیم برنتفورد ادامه یافت و این تیم استون ویلا را در زمین خود شکست داد

محمد صلاح در بازی با منچستر سیتی یک گل زد و یک پاس گل به مانه داد - TIM KEETON / POOL / AFP

لیگ برتر فوتبال انگلستان روز یکشنبه شاهد برخی از تماشایی‌ترین بازی‌های تاریخ خود بود.

در جدال حماسی لیورپول و منچسترسیتی که ورزشگاهِ لبالب از تماشاگرِ انفیلد میزبانش بود، نتیجه بازی چهار بار عوض شد.

نیمه اول دوئل دو نابغه تاکتیک، یورگن کلوپ و پپ گواردیولا، بدون گل به پایان رسید.

اما نیمه دوم بازی یکی از زیباترین رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را به نمایش گذاشت.

محمد صلاح، ستاره بازی روز یکشنبه، روی یک ضدحمله و با فراری بی‌نظیر، سادیو مانه را صاحب توپ کرد و مهاجم ساحل عاجی لیورپول با شوتی فنی و دقیق، دروازه مهمان را باز کرد.

اما این تنها آغاز هیجانی کم‌سابقه برای هواداران دو تیم برتر لیگ بود. فیل فودن که در تمام طول بازی، جناح راست لیورپول را شکنجه داده بود، پاس گابریل ژزوس را با ضربه‌ای زمینی وارد دروازه آلیسون کرد و همه چیز از نو شروع شد.

هفتاد و شش دقیقه از بازی گذشته بود که محمد صلاح در حرکتی که به جادو شباهت داشت، همه مدافعان سیتی را دریبل کرد و با پای راستش توپ را به قعر دروازه مهمان پرافتخار خود دوخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما برتری قرمزها زیاد دوام نیاورد. تنها ۹ دقیقه مانده به پایان بازی، توپی که دفاع لیورپول برگشت داده بود، زیر پای کوین دبروینه آمد، و شوت او بعد از کمانه کردن از پای یوئل ماتیپ، بازی را دوباره به تساوی کشاند. همین نتیجه تا پایان مسابقه برجا ماند.

این تنها بازی تماشایی یکشنبه نبود. در لندن، کریستال پالاس میزبان روباه‌های آبی لستر بود که در نیمه اول با دو گل ایهاناچو و جیمی واردی، برتری خود را به رخ کشیدند. در نیمه دوم اما ورق برگشت و اولیسه و شلوپ روی هجوم بی‌امان کریستال پالاس، شکست را با مساوی عوض کردند.

در لندن، تاتنهام در زمین خود با استون ویلا روبه‌رو شد. هوبیرگ در دقیقه بیست و هفتم خروس‌های شمال لندن را جلو انداخت، اما واتکینز در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود، چرا که چهار دقیقه بعد، تارگت دوباره تاتنهام را پیش انداخت تا شاگردان نونو اسپیریتو سانتو پس از سه باخت پیاپی، با سه امتیاز به رختکن بروند.

در بازی دیگر، شگفتی‌آفرینی تیم برنتفورد هم که پس از دهه‌ها به لیگ برتر آمده است، ادامه یافت. تیم گمنام غرب لندن که هفته گذشته لیورپول را مبهوت کرد و یک امتیاز از آن گرفت، مهمان وستهام بود.

امبمو در دقیقه بیستم تیم بی‌ادعای برنتفورد را پیش انداخت. یک ساعت طول کشید تا شاگردان دیوید مویز با ضربه باوون به گل تساوی برسند. اما چهار دقیقه پس از وقت عادی مسابقه، برنتفورد که بازی قدرتی و جسورانه را با تاکتیکی حساب‌شده درهم آمیخته است، با گل ویسا در خانه حریف به برتری رسید.

در پایان هفته هفتم لیگ برتر، چلسی با ۱۶ امتیاز به صدر جدول رفت،‌ لیورپول با یک امتیاز کمتر در جای دوم قرار گرفت،‌ و منچسترسیتی هم با یک امتیاز کمتر از قرمزها مکان سوم را در اختیار گرفت.

بیشتر از فوتبال