وقوع انفجار در مراسم ختم مادر سخنگوی طالبان

هنوز گزارشی از تلفات و خسارات این انفجار منتشر نشده است

امروز، یکشنبه سوم اکتبر، انفجاری در شهر کابل، نیروهای طالبان را هدف قرار داد.

این انفجار که حوالی ساعت چهار عصر به وقت کابل روی داد، تلفاتی نیز در پی داشته است. انفجار زمانی رخ داد که طالبان و شماری از مردم غیرنظامی در حال خروج از مراسم ختم مادر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت «امارت اسلامی» این گروه بودند.

ذبیح‌الله مجاهد در صفحه توییتر خود نوشته که عصر یکشنبه انفجاری در دروازه ورودی مسجد عیدگاه در میان تجمع مردم صورت گرفت که در اثر آن شماری از افراد غیرنظامی کشته شدند. او از تعداد دقیق قربانیان خبر نداده است.

با این حال، شاهدان عینی در محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که اکثر افرادی که در آن حادثه کشته یا زخمی شده‌اند، از نیروهای طالبان بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته شاهدان عینی، پس از انفجار صدای تیراندازی از آن محل به گوش رسیده است.

محل حادثه از سوی طالبان مسدود شده است و به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به آن ناحیه داده نمی‌شود. شاهدان عینی می‌گویند آمبولانس‌ها با سرعت در محل وقوع انفجار در حال رفت و‌آمدند.

روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد از مردم کابل خواسته بود تا در مراسم ختم مادرش در مسجد عیدگاه شرکت کنند.

هنوز هیچ شخص یا نیرویی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما به‌صورت معمول، نیروهای وابسته به داعش در پس چنین حوادثی علیه طالبان در هفته‌های گذشته بوده‌اند.

داعش به تازگی حملات خود را علیه گروه طالبان افزایش داده است.

گزارش‌هایی نیز از کشته شدن چهار طالب به دست نیروهای هوادار داعش در پروان منتشر شده که تا کنون از سوی منابع رسمی تایید نشده است.