خانواده‌های همکاران پیشین نیروهای خارجی، از سوی طالبان به دادگاه احضار شده‌اند

طالبان در تاریخ ۱۷ اوت و دو روز پس از آنکه کابل را بدون درگیری تصرف کردند، اعلامیه‌ عفو عمومی منتشر کردند

پس از مسلط شدن طالبان، افغان‌هایی که پیشتر با نیروهای خارجی کار می‌کردند و هنوز در افغانستانند با تهدیدهای روزافزون مواجه‌اند - JAVED TANVEER / AFP

تلویزیون NOS هلند گزارش داده است که خانواده‌های شماری از افغا‌ن‌هایی که با نیروهای خارجی از جمله نیروهای هلندی در افغانستان کار کرده‌اند و اکنون مخفی هستند، از سوی طالبان به دادگاه احضار شده‌اند.

طالبان در نامه‌هایی که برای خانواده‌های همکاران پیشین نیروهای خارجی در افغانستان فرستاده است به آنان هشدار داده که اگر آن‌ها خودشان را به دادگاه معرفی نکنند، خانواده‌هایشان با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد. براساس گزارش تلویزیون ان.او.اس، این نامه‌ها با مهر و نشان رسمی طالبان صادر شده است و در ادارات دولتی هلند نیز به عنوان اسناد رسمی و تاییدشده دست به دست می‌شوند.

در این گزارش آمده است که خانواده‌ یکی از افرادی که نامه احضاریه از سوی طالبان دریافت کرده است یک همکار پیشین پلیس بین‌الملل است که در حال حاضر در افغانستان مخفی شده است. در احضاریه‌ طالبان به این فرد نوشته شده است که او متهم به دریافت «پول حرام» است و باید هرچه زودتر در دادگاه حاضر شود. طالبان در نامه خود به خانواده این فرد هشدار داده است که اگر در دادگاه حاضر نشود، خانواده او برای عبرت سایر افراد و خانواده‌های احضا‌رشده، به شدت مجازات خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در نامه‌ دیگری به یکی از افرادی که پیشتر با نیروهای خارجی کار کرده بود، نوشته است که او مسئول مرگ اعضای این گروه است و باید در دادگاه حاضر شده و در این باره پاسخ دهد. طالبان به این فرد نیز هشدار داده است که در صورت پنهان‌شدنش اعضای خانواده‌اش مورد بازپرسی قرار می‌گیرند.

تلویزیون ان.او.اس هلند با شماری از همکاران پیشین نیروهای خارجی که هنوز در افغانستان هستند صحبت کرده است و همه‌ آن‌ها نسبت به اقدامات طالبان برای انتقام‌جویی از مترجمان پیشین نیروهای خارجی ابراز نگرانی کرده‌اند.

طالبان در تاریخ ۱۷ اوت و دو روز پس از آنکه کابل را بدون درگیری تصرف کردند، اعلامیه‌ عفو عمومی منتشر کردند. در این اعلامیه آمده بود که همه کارکنان دولت پیشین و کسانی که با نیروهای خارجی کار کرده‌اند، مورد عفو قرار گرفته و مجازات نمی‌شوند.

پس از اعلام عفو عمومی طالبان، ده‌ها مورد قتل، کشتار، انتقام‌جویی و بازداشت از شهرهای مختلف افغانستان گزارش شده است. این گزارش‌ها که بارها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است به گسترش فضای ترس و وحشت در میان جامعه کمک کرده و باعث شده است تا بسیاری از کارکنان دولت پیشین، به خصوص کارکنان نهادهای امنیتی و سازمان‌های خارجی همچنان مخفی شوند.

در گزارش تلویزیون ان.او.اس هلند نیز آمده است که پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، افغان‌هایی که پیشتر با نیروهای خارجی کار می‌کردند و هنوز در افغانستانند با تهدیدهای روزافزون مواجه‌اند.