فرصت طلایی برای مدودف در رقابت‌های تنیس مسترز ایندیان ولز

مدودف تاکنون ۱۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس را به دست آورده که چهار عنوان از آن‌ها در سال جاری بوده است

دنیل مدودف روس برای قهرمانی در این رقابت‌ها شانس بسیار زیادی دارد - Carmen Mandato/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز و یک هزار امتیازی ایندیان ولز از تاریخ ۷ اکتبر و پس از یک سال وقفه در کشور آمریکا و صحرای آریزونا آغاز خواهد شد.

دنیل مدودف روس برای قهرمانی در این رقابت‌ها شانس بسیار زیادی دارد. این رقابت‌ها سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد و در سال جاری نیز با صلاح‌دید برگزار‌کنندگان مسابقه قرار شد که این رویداد ورزشی که همه‌ساله در ماه مارچ برگزار می‌شود در این وقت از سال برگزار شود.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که در فینال رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در سال جاری شکست تلخی را مقابل مدودف تجربه کرد از شرکت در این مسابقات انصراف داده است.

جوکو که پنج بار عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرده است در توییتی از طرفداران خود در این منطقه کویری معذرت خواست و ابراز امیدواری کرد که سال آینده در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

به این ترتیب با حضور نداشتن سه اسطوره تنیس دنیا در این رقابت‌ها یعنی نادال، فدرر و جوکوویچ فرصت بسیار مناسبی برای دیگر تنیسورها به خصوص مدودف به وجود آمده است تا با قهرمانی در این رقابت‌ها خود را به صدر جدول برترین تنیس‌بازان جهان نزدیک کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اختلاف امتیاز مدودف و جوکو نزدیک به ۱۵۰۰ امتیاز است و مدودف با قهرمانی در این مسابقات می‌تواند اختلاف خود را به ۵۰۰ امتیازی جوکوویچ برساند و این موضوع رقابت این دو تنیسور را در چند مسابقه باقی‌مانده تا پایان سال ۲۰۲۱ بسیار جذاب خواهد کرد.

مدودف هفته گذشته و در جریان رقابت‌ها تنیس جام لیور در ترکیب تیم منتخب اروپا قرار داشت و موفق شد به همراه این تیم قهرمانی این رقابت‌ها را نیز به دست آورد و نشان داد که از آمادگی جسمی و ذهنی بسیار بالایی برخوردار است.

مدودف تاکنون ۱۳ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس را به دست آورده که چهار عنوان از آن‌ها در سال جاری بوده است.

رقابت‌های تنیس مسترز پس از رقابت‌های گرند اسلم دارای بیشترین امتیاز در مسابقات تنیس است و مدودف تاکنون چهار قهرمانی در رقابت‌های تنیس مسترز را تجربه کرده است.

او در صورت قهرمانی در مسابقات مسترز باقی‌مانده در سال جاری می‌تواند جایگاه جوکوویچ را در مکان نخست جهان در پایان سال ۲۰۲۱ تصاحب کند و خود را به عنوان برترین تنیسور جهان معرفی کند اما رقابت‌های تنیس در کشور آمریکا و مسابقات ۲۵۰ امتیازی سن ‌دیگو در حال برگزاری است و در دور یک چهارم نهایی این مسابقات و در حساس‌ترین مسابقه آندری روبلف، بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، موفق شد در یک دیدار جذاب شوارتسمن آرژانتینی را مغلوب کند و به دیدار نیمه نهایی رقابت‌ها صعود کرد.

شوارتسمن در این مسابقه تلاش بسیاری کرد تا انتقام شکست مقابل روبلف در رقابت‌های جام لیور را بگیرد اما در دو ست متوالی با نتایج ۱-۶ و ۵-۷ مغلوب شد.

در دیگر دیدار مهم این مرحله دیمیتروف بلغار که مدت زیادی است از شرایط آرمانی خود در رقابت‌های تنیس فاصله گرفته است موفق شد اصلان کاراتسف روس را ۲ بر ۱ شکست دهد و پس از مدت‌ها در مرحله نیمه نهایی یک رقابت تنیس حضور داشته باشد. دیمیتروف در مرحله نیمه نهایی باید مقابل کسپر رود نروژی قرار بگیرد.

بیشتر از تنيس