تیم تنیس منتخب اروپا قهرمان جام لیور شد

تیم دونفره اروپا متشکل از روبلف و زورف بود

Getty Images via AFP

رقابت‌های تنیس جام لیور پس از سه روز به کار خود پایان داد و تیم تنیس منتخب اروپا با اقتدار و با تکیه بر در اختیار داشتن بازیکنانی صاحب‌نام که در ترکیب این تیم حضور داشتند، به قهرمانی رسید.

تیم منتخب اروپا موفق شد با نتیجه ۱۴ بر یک تیم منتخب جهان را شکست دهد و برای چهارمین بار متوالی قهرمان این مسابقات شود. تیم منتخب جهان که تا پایان روز دوم مسابقات ۱۱ بر یک عقب‌ بود، برای بازگشت به مسابقات و کسب عنوان قهرمانی کار بسیار سختی را پیش داشت و می‌بایست در تمامی مسابقات روز آخر پیروز می‌شد.

بر خلاف روزهای اول و دوم، مسابقات در روز نهایی با رقابت‌های دو نفره آغاز شد و تیم منتخب اروپا در یک بازی سخت و نفس‌گیر موفق شد با کسب پیروزی در این مسابقه، قهرمانی زودهنگام رقابت‌ها را نیز به دست آورد زیرا حداقل امتیاز برای قهرمانی در این رقابت‌ها ۱۳ امتیاز است و تیمی که زودتر به این امتیاز برسد، قهرمان می‌شود. پیروزی در هر مسابقه در روز اول یک امتیاز، روز دوم دو امتیاز و روز سوم سه امتیاز برای تیم‌ها به همراه خواهد داشت.

تیم دونفره اروپا متشکل از روبلف و زورف که خارج از زمین تنیس نیز دوستی بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، موفق شدند در روز نهایی مسابقات، تیم دونفره اوپلکا و شاپووالوف را مغلوب و قهرمانی را به تیم اروپا هدیه کند.

راجر فدرر سوییسی، اسطوره تنیس جهان که خود بنیان‌گذار این مسابقات بوده است، نیز برای تماشای مسابقات به بوستون آمریکا رفت. راد لیور، اسطوره کهنسال تنیس که این مسابقات به نام او برگزار می‌شود، نیز برای اهدای جام به تیم اروپا در محل برگزاری مسابقات حضور داشت و در مراسمی ویژه جام قهرمانی را به آن‌ها تقدیم کرد.

در پایان مسابقات، کاپیتان‌های دو تیم یعنی جان مک انرو برای تیم جهان و بیورن بورگ برای تیم اروپا از نمایش بازیکنان برتر دنیا در این مسابقات قدردانی کردند. بورگ سوئدی که در سال‌های دور، ۹ عنوان گرند اسلم به دست آورده است، گفت: «این باعث افتخار من است که در کنار این بزرگان حاضر باشم و این رقابت‌های زیبا را از آن‌ها ببینیم. امیدوارم که راجر نیز به‌زودی به رقابت‌های تنیس بازگردد و او را سال آینده در همین رقابت‌ها که در شهر لندن برگزار می‌شود، در ترکیب تیم اروپا ببینم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رافائل نادال اسپانیایی هم قهرمانی تیم اروپا در این دور از رقابت‌ها را تبریک گفته است. او در پیام اینستاگرامی فدرر را هم مخاطب قرار داده و گفته است: «مسابقات دو نفره سال آینده؟»

نادال و فدرر در مسابقات جام لیور در سال ۲۰۱۹ در کنار هم در مسابقه‌ای دو نفره بازی کردند که با استقبال بسیار طرفداران تنیس مواجه شد. او با انتشار این پیام ابراز امیدواری کرد که در مسابقات سال آینده نیز بتواند آن خاطره شیرین با فدرر را دوباره تکرار کند.

فدرر و نادال هردو به دلیل مصدومیت مسابقات جام لیور را از دست دادند و زمان بازگشت آن‌ها به رقابت‌های تنیس هنوز مشخص نشده است.

بیشتر از تنيس