آرژانتین در صدر بهترین شراب‌های دنیا

آمریکای لاتین ۵ نماینده در میان ۱۰ شراب برتر جهان دارد

رتبه‌بندی بهترین تاکستان‌های جهان پس از ارزیابی دیدگاه بیش از ۶۰۰ متخصص بین‌المللی، شراب‌سازی انجام شد - Andres Larrovere / AFP

یک شراب‌سازی آرژانتینی برای سومین سال متوالی به‌عنوان بهترین کارخانه تولید شراب در جهان انتخاب شد.

رتبه‌بندی بهترین تاکستان‌های جهان پس از ارزیابی دیدگاه بیش از ۶۰۰ متخصص بین‌المللی، شراب‌سازی انجام شد.

شراب‌سازی «زوکاردی واله د اوکو» (Zuccardi Valle de Uco) واقع در استان مندوزای آرژانتین در صدر لیست ۲۰۲۱ قرار گرفت. در این فهرست امکانات شراب‌سازی‌های جهان و کیفیت محصولات آنها برای انتخاب ۱۰۰ شراب برتر در جهان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

میگوئل زوکاردی، یکی از مدیران تاکستان برتر امسال، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم. این یک تشخیص مهم برای ما و همچنین برای منطقه است، زیرا انتخاب کنندگان یک هیئت داوری بین‌المللی بزرگ هستند که سال به سال تغییر می‌کنند.»

او می‌افزاید: «این انتخاب به ما اجازه می‌دهد تا مندوزا و به ویژه دره اوکو را در بالای فهرست جهانی شراب ببینیم.»

این رتبه‌بندی سالانه توسط تقریباً ۶۰۰ ارزیاب بین‌المللی، متخصصان شراب و روزنامه‌نگاران مسافرتی لوکس تهیه می‌شود که بهترین مکان‌ها برای درک مزه شراب، یادگیری در مورد کشت انگور، همچنین معماری شراب‌خانه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکای لاتین با داشتن ۵ نماینده در میان ۱۰ شراب برتر جهان نشان می‌دهد که اگر به دنبال لذت بردن از یک نوشیدنی درجه یک (یا دو) هستید، این منطقه، جای مناسبی برای مسافرت است.

۱۰ شراب برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ به ترتیب از کشورهای زیر هستند:
۱-آرژانتین، ۲- اسپانیا، ۳- فرانسه ۴- اروگوئه ۵- شیلی ۶-ایتالیا ۷-آرژانتین ۸-شیلی ۹- اسپانیا ۱۰-آفریقای جنوبی

مصرف الکل در اروپا

مصرف الکل در میان مردم اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد. در سال ۲۰۱۹ ، ۸.۴ درصد از جمعیت بزرگسال اتحادیه اروپا اعلام کردند به طور روزانه، ۲۸.۸ درصد به طور هفتگی و ۲۲.۸ درصد به طور ماهانه الکل مصرف می‌کنند. همچنین ۲۶.۲ هرگز الکل مصرف نکرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه الکل با افزایش سن افزایش می‌یابد.

در همه کشورهای اتحادیه اروپا، مردان بیشتر از زنان الکل مصرف می‌کنند. در میان کسانی که به طور روزانه الکل مصرف می‌کنند، بیشترین شکاف جنسیتی در پرتغال (۳۳.۴٪ در مقابل ۹.۷٪) و اسپانیا (۲۰.۲٪ در مقابل ۶.۱٪) برای مصرف روزانه و در رومانی (۳۲.۲٪ در مقابل ۶.۶٪) و اسلواکی (۳۰.۶٪ در مقابل ۸.۸٪) مشاهده شد. 

اما برای کسانی که به طور هفتگی الکل مصرف می‌کنند، نسبت مصرف ماهیانه بین زنان و مردان نسبتاً برابر بود.

در همه کشورهای اروپایی، زنان سهم بیشتری از افرادی را که در ۱۲ ماه گذشته هرگز مشروبات الکلی مصرف نکرده‌اند یا مصرف نکرده‌اند را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین شکاف جنسیتی در قبرس (۱۲.۸٪ مردان در مقابل ۴۴.۲٪ زنان) ، بلغارستان (۱۶.۲٪ در مقابل ۴۲.۰٪) و ایتالیا (۲۱.۵٪ در مقابل ۴۶.۷٪) مشاهده شد.

بیشتر از جهان