شکایت از پیشخدمت به خاطر ریختن شراب روی کیف ۳۰ هزار دلاری

شاکیان می‌گویند قصدشان نه شکایت از پیشخدمت، که از کارفرمای او بوده

قیمت کیف‌های هرمس کلی که از روی نام گریس کلی نامگذاری شده، هزاران دلار است- STAN HONDA / AFP

یک باشگاه خصوصی پس از آن یک یکی از پیشخدمت‌هایش به طور تصادفی روی کیف دستی ۳۰ دلاری «هرمس کِلی» یک مهمان شراب ریخت، از او شکایت کرد.

این اتفاق ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در باشگاه خصوصی «الپاین کانتری کلاب» در منطقه «دمارست» نیوجرسی رخ داد. ماریانا بیدر مشغول صرف شام بود که شرب روی کیف دستی گران‌بهای او که دیگر تولید نمی‌شود ریخت.

الکساندرا اریکو، وکیل بیدر، به روزنامه نیوجرسی رکورد گفت: «پیشخدمت هرکسی که بود رفت جلو شروع به ریختن شراب کرد و دست نگه نداشت. شراب را روی سرتاپای او و همسرش و همچنین کیف دستی هرمس بسیار گران‌بها ریخت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آنکه درخواست‌های مکرر از باشگاه برای جبران خسارت بی‌نتیجه ماند، بیدر به خاطر اهمال و سهل‌انگاری از باشگاه شکایت کرد.

اما روز دوشنبه، تغییری اساسی در این شکایت ایجاد شد و باشگاه مذکور با شکایت کردن از کارمند خود که به نام «جان دو» معرفی شده به درخواست خسارت پاسخ داد و ادعا کرد که پیشخدمت مسئول خسارت وارد شده است.

اریکو می‌گوید تشکیل پرونده جدید در دادگاه و تلاش باشگاه برای فرار از مسئولیت، او و موکلش را «شوکه» کرده است.

اریکو در گفتگو با روزنامه نیویورک پست گفت: «بدون شک این مسئله هیچ ربطی به پیشخدمت ندارد. ما نمی‌خواهیم هیچ پولی از پیشخدمت بگیریم. موکل من به هیچ عنوان قصد نداشته این شخص را تحت تعقیب قرار دهد. تنها نیت او این بود که کارفرمای پیشخدمت، مسئولیت این اتفاق را بپذیرد.»

به گفته اریکو، آنها صرفا می‌خواستند از «یک باشگاه خصوصی بسیار بسیار ثروتمند» شکایت کنند و ناچار شدند که نام پیشخدمت را به پرونده اضافه کنند.

او گفت: «ما مجبور شدیم که نام او را اضافه کنیم، اما آن‌ها مجبور نبودند. آن‌ها مجبور نبودند از کارمند خود شکایت کنند.»

اریکو در گفتگو با مجله وایس با اشاره به این که باشگاه فوق با این مشتری خود به خاطر داشتن یک کیف دستی گران‌قیمت به طور تبعیض‌آمیزی رفتار می‌کند، گفت: «این به خاطر ثروتمند بودن مشتری است. آن‌ها نمی‌توانند درک کنند که یک کیف دستی تا این حد ارزش داشته باشد. آن‌ها با او به خاطر داشتن چنین کیفی رفتاری تبعیض‌آمیز دارند.»

قیمت تک فروشی کیف‌های هرمس کلی که از روی اسم گریس کلی نامگذاری شده، هزاران دلار است. گران‌ترین کیف کلی در مزایده‌ای به قیمت ۱۲۵ هزار دلار به فروش رفته است.

ایندیپندنت با «الپاین کانتری کلاب» تماس گرفته است تا نظر آن‌ها را در این مورد جویا شود.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی