دردسرهای کومان تازه شروع شده است

بارسلونا در این مسابقه در تمامی نقاط زمین بی‌برنامه بود و عملا در مقابل تیم ناگلزمن حرفی برای گفتن نداشت

رونالد کومان و پیکه، کاپیتان بارسا، هر دو در انتهای بازی بر این عقیده بودند که نباید از بارسا انتظار زیادی داشت - LLUIS GENE / AFP

اولین محک جدی بارسلونا و تیم رونالد کومان در فصل جدید با یک شکست خانگی برای این تیم پرافتخار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید.

آبی‌اناری‌ها که در اولین مسابقه خود از فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان قهرمان دو دوره قبل رقابت‌ها یعنی بایرن مونیخ بودند، با یک نمایش ضعیف و ناامیدکننده نتیجه را سه بر هیچ به تیم پرقدرت بایرن واگذار کردند.

بارسلونا در این مسابقه در تمامی نقاط زمین بی‌برنامه بود و عملا در مقابل تیم ناگلزمن حرفی برای گفتن نداشت. در نیمه نخست این مسابقه، بارسایی‌ها حتی نتوانستند یک شوت در چارچوب دروازه داشته باشند. آگوئرو، مهاجم آرژانتینی این تیم، مانند دیگر مسابقات نتوانست تیم خود را همراهی کند و همین موضوع باعث شد آن‌ها نتوانند در زمان حمله زهردار ظاهر شوند.

آگوئرو پیش از شروع رقابت‌های این فصل از مسابقات از ناحیه مچ پا آسیب دید و تا یک ماه آینده نیز از مسابقات دور خواهد بود. بارسا پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقال،  گریزمن را هم از دست داد و او به تیم سابقش اتلتیکومادرید بازگشت و ممفیس دپای عملا در نوک حمله تنها ماند. حتی استفاده از کوتینیو در این مسابقه پس از یک سال غیبت هم نتوانست کار را برای کاتالان‌ها آسان کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گل اول را توماس مولر، بازیکن کهنه‌کار و همیشه موثر بایرن، در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد؛ اما تعویض‌های ناگلزمن در نیمه دوم تیم بایرن را تهاجمی‌تر کرد و تیم بدون مهره بارسا را بیش از پیش به دردسر انداخت تا اینکه مهاجم آماده این روزهای فوتبال اروپا و بایرن یعنی لواندوفسکی موفق شد در دقایق ۵۶ و ۸۵ دو بار دیگر دروازه بارسایی‌ها را باز کند و شکست سنگینی را به تیم بارسلونا در خانه خود تحمیل کند.

با این نتیجه به نظر می‌رسد تیم کومان چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت. رفتن مسی نه تنها قدرت تهاجمی که قدرت کلی تیم هم به مقدار زیادی کاهش داده و نبود او باعث شده است تا حریفان با خیالی آسوده مقابل بارسا بازی کنند.

با توجه به بازی ضعیف بارسا مقابل بایرن، شاید دیگر تیم‌های این گروه یعنی دینامو کی‌یف و بنفیکا نیز برای بارسا مشکل‌ساز شوند و رونالد کومان باید برای مقابله با آن‌ها راه و روشی متفاوت از بازی مقابل بایرن انتخاب بکند.

رونالد کومان و پیکه، کاپیتان بارسا، هر دو در انتهای بازی بر این عقیده بودند که نباید از بارسا انتظار زیادی داشت و بارسا در این فصل همین است که می‌بینند نه چیز بیشتر. کومان در پایان بازی گفت: «ما مصدومان زیادی داشتیم و امیدوارم آن‌ها در مسابقات بعدی به ما بپیوندند تا تیم کمی تقویت شود.همانطور که قبلا هم گفتم ما در فصل جدید بازیکنان بسیار جوان و بی‌تجربه‌ای داریم که برای هماهنگ شدن با تیم به زمان نیاز دارند. ما در مقابل تیم یکدست بایرن حرفی برای گفتن نداشتیم. آن‌ها مدت طولانی است که در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و همین رمز بازی بی‌نقص آن‌ها است.»

بیشتر از فوتبال