تعویض‌های اشتباه سولسشر تساوی را از یونایتد ربود

یونایتد در این دور از رقابت‌ها در مرحله گروهی نسبت به دیگر تیم‌ها با قرعه نسبتا آسان‌تری روبه رو است

سولسشر در اقدامی عجیب رونالدو و برونو فرناندز را ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی از زمین بیرون کشید - SEBASTIEN BOZON / AFP

فصل جدید مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب، با دیدار منچستریونایتد و یانگ بویز سوییس کار خود را آغاز کرد و یونایتدی‌ها که رونالدو ستاره را در ترکیب خود داشتند، برای کسب پیروزی در این مسابقه راهی سوییس شدند.

یونایتد در این دور از رقابت‌ها در مرحله گروهی نسبت به دیگر تیم‌ها با قرعه نسبتا آسان‌تری روبه رو شده و در گروه ۵ این مسابقات با تیم‌های یانگ بویز، آتالانتا و ویارئال هم‌گروه است. هواداران این تیم پیش از شروع رقابت‌ها فکر می‌کردند که تیمشان در این مرحله کار سختی در پیش نخواهد داشت؛ اما مسابقه نخست یونایتد برای آن‌ها با حاشیه‌هایی آغاز شد و رونالدو هنگام گرم کردن پیش از مسابقه، مامور امنیتی کنار زمین را سرنگون کرد. شوت محکم او کاملا اتفاقی به صورت مامور کنار زمین برخورد کرد و او بر اثر شدت ضربه پشت دروازه افتاد. البته رونالدو بلافاصله بالای سر او حاضر شد و بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.

یونایتد در این مسابقه در همان شروع کار فوق‌العاده بود و خیلی زود روی پاس دیدنی برونو فرناندز به هم‌وطنش رونالدو، گل اول ستاره پرتغالی به ثمر رسید و رونالدو باز هم نشان داد که فوتبالش تمام‌شدنی نیست. منچستر در ابتدای نیمه نخست توپ و میدان را کاملا در اختیار داشت و بازی مالکانه آن‌ها به میزبان اجازه خودنمایی نمی‌داد؛ اما از دقیقه ۳۵ بازی همه چیز تغییر کرد و در پی اخراج فن بیساکا، مدافع یونایتد، روند بازی عوض شد و تیم سوییسی در پایان نیمه اول و در شروع نیمه دوم حملات گسترده‌ای را روی دروازه یونایتد ترتیب داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونایتد تا دقیقه ۷۰ بسیار خوب مقاومت کرد و برای تغییر جریان بازی روش خود را تغییر داد اما سولسشر در اقدامی عجیب رونالدو و برونو فرناندز را ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی از زمین بیرون کشید و ماتیچ و لینگارد را به بازی فرستاد. سولسشر در نیمه نخست نیز در پی اخراج فن بیساکا، سانچو را هم از زمین بیرون کشیده بود و با آوردن واران در ابتدای نیمه دوم قصد داشت خط دفاعی خود را مستحکم‌تر کند اما با این تعویض‌ها عملا به تیم مقابل اجازه داد بیشتر نفوذ کند.

چیزی از حضور بازیکنان جدید در زمین نگذشته بود که اشتباه مدافعان یونایتد در یارگیری و در صدر آن‌ها واران تازه‌وارد باعث شد گل تساوی را دریافت کنند زیرا او نتوانست جلو مهاجم تیم یانگ بویز را بگیرد و دروازه دخیا و منچستر باز شد. فشار تیم فوتبال یانگ بویز لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شد و تیم یونایتد هم در خط حمله بازیکنی نداشت تا بتواند در ضدحملات شرکت کند و از فشار حملات تیم میزبان بکاهد.

در دقیقه ۹۴، اشتباه مرگباری از لینگارد سر زد و پاس رو به عقب او به مهاجم تیم میزبان رسید. او هم کار شیاطین سرخ را یکسره کرد و باعث شد تا تساوی در دقایق پایانی جای خود را به شکستی تلخ دهد. تیم میزبان سپس گل دوم را هم به دروازه یونایتد وارد کرد تا سولسشر اشتباهش در تعویض زودهنگام ستاره‌ها را متوجه شود. 

مگوایر، کاپیتان منچستر، پس از پایان بازی گفت: «ما در این مسابقه بدشانس بودیم. البته باید بگویم که نمایش خوبی هم نداشتیم و نتوانستیم موقعیت چندانی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کنیم.»

سولسشر هم در انتها از اشتباه لینگارد دفاع کرد و گفت: «نیازی به سرزنش کسی نیست و از این اتفاق‌ها در مسابقات رخ می‌دهد. فوتبال لحظات تلخ و شیرین دارد و لینگارد هم این موضوع را به‌زودی فراموش خواهد کرد و دوباره شانس جبران دارد. ما فکر می‌کردیم که در این مسابقه با امتیاز به خانه باز خواهیم گشت اما اینگونه نشد.اما هنوز پنج مسابقه دیگر باقی است و ما به اندازه کافی برای جبران وقت خواهیم داشت.»  

بیشتر از فوتبال