شراب بدون الکل به اندازه شراب معمولی برای بدن مفید است

برتری شراب به دلیل انگور استفاده‌شده در آن است، نه الکل موجود در آن

نوشیدن هرگونه الکل، حتی در سطوح پایین می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد - Pexels

بر اساس تحقیقات جدید، نوشیدن شراب بدون الکل می‌تواند برای سلامت قلب همانقدر مفید باشد که مصرف مقادیر متعادل ​​شراب الکل‌دار مفید است.

این مطالعه که در کریتیکال نوتریشن منتشر شده است، نشان می‌دهد که برتری شراب به دلیل انگور استفاده‌شده در آن است، نه الکل موجود در آن.

محققان دانشگاه انگلیکا راسکین داده‌های تقریبا ۴۵۰ هزار نفر از افراد ۴۰ تا ۶۹ ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا تاثیرات مصرف اندک ​​الکل بر سلامت آن‌ها را بررسی کنند.

در مقایسه با افرادی که الکل نمی‌نوشند و آن‌هایی که بیش از حد الکل مصرف می‌کنند، در افرادی که هفته‌ای تا ۱۱ گیلاس شراب می‌نوشند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی ۴۰ درصد کمتر است.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی بین افرادی که به طور مرتب شراب بدون الکل می‌نوشند نیز همین میزان کاهش را نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مطالعه همچنین نشان داد که ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و مرگ‌‌ومیر بین کسانی که مقادیر متعادلی آبجو، شراب میوه‌ای و الکل تقطیرشده می‌نوشند، بیشتر است.

همه فواید شراب و شامپاین برای سلامت در انگور استفاده‌شده در آن است که دارای آنتی‌‌اکسیدان‌های زیادی به نام پلی‌فینال است. پلی‌فینال است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

دکتر رودلف شوت از دانشگاه انگلیکا راسکین گفت که این یافته‌ها رد این افسانه است که مصرف متعادل ​​الکل می‌تواند به دفع نارسایی‌های قلبی کمک کند.

او توضیح داد که گرچه بین بیماری‌های قلبی-عروقی و شراب قرمز و سفید یک «رابطه مفید محافظتی انکارناپذیر» وجود دارد، مصرف الکل هنوز متضمن خطرات جدی دیگری برای سلامت مانند سایر بیمار‌ی‌های قلبی-عروقی و سرطان است.

سازمان بهداشت ملی بریتانیا به مردان و زنان توصیه می‌کند که در هفته به طور منظم بیش از ۱۴ واحد [معادل یک گیلاس شراب] نوشیدنی الکلی مصرف نکنند و توصیه می‌کند در صورتی که به طور مرتب ۱۴ واحد در هفته مصرف می‌کنید، مصرف الکل خود را به سه روز در هفته یا بیشتر پخش کنید.

دکتر شوت هشدار می‌دهد که نوشیدن هرگونه الکل، حتی در سطوح پایین می‌تواند برای سلامت انسان مضر باشد.

داده‌های بیشتر درباره واحدهای الکل و توصیه درباره مصرف آن را در وب‌سایت سازمان بهداشت ملی بریتانیا پیدا کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی