توقف فرانسه مقابل اوکراین در نبود امباپه، دپای در تیم ملی هلند می‌درخشد

کارشناسان فوتبال معتقدند که امباپه پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیگر مهاجم سابق نیست

امباپه در رقابت‌های یورو حتی موفق به زدن یک گل هم نشد - FRANCK FIFE / AFP

تیم ملی فوتبال فرانسه در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دومین بازی متوالی خود بازهم به نتیجه مساوی رسید.

آن‌ها در بازی مقابل تیم فوتبال اوکراین که میهمان بودند، نتوانستند نتیجه دلخواه را بگیرند و مانند بازی با بوسنی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. تیم فوتبال فرانسه در این مسابقه با آرایشی جدید پا به مسابقه گذاشته بود و بازیکنان جدیدی در ترکیب ابتدایی این تیم حضور داشتند و دشان پس از ناکامی در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تصمیم گرفته بود چند بازیکن جدید را به ترکیب تیم دعوت کند اما این مسابقات نشان داد که آن‌ها زیاد در حد و اندازه‌های بازیکنان بزرگ نیستند و نمی‌توانند جای بازیکنان قبلی را پر کنند.

غیبت امباپه هم در این مسابقه از اتفاقات عجیبی بود چرا که او اصلا برای این مسابقه عوت نشده بود. به نظر می‌رسد او بعد از عملکرد ضعیفش در مسابقات یورو ۲۰۲۰ شاید به نوعی اعتماد دشان، سرمربی فرانسه، را از دست داده باشد.

امباپه در رقابت‌های یورو حتی موفق به زدن یک گل هم نشد و در بازی مقابل سوییس هم با از دست دادن ضربه پنالتی موجب حذف این تیم از رقابت‌ها شد که اعتراض هواداران فوتبال در فرانسه را نیز به همراه داشت. اغلب کارشناسان فوتبال معتقدند که او پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیگر مهاجم سابق نیست و بازی او دچار افت شده است.

کریم بنزما هم در مسابقه مقابل اوکراین از ابتدا در میدان مسابقه حاضر نبود و در نیمه دوم بازی به میدان آمد اما نتوانست کار خاصی انجام دهد. تیم فوتبال اوکراین در این مسابقه بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و نشان داد با کناره‌گیری شوچنکو بازی آن‌ها دچار افت نشده است و هنوز هم می‌توان روی این تیم حساب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوکراین در همان نیمه نخست و در دقایق پایانی آن توسط شاپارنکو به گل رسید و میزبان یک بر صفر از فرانسه پیش افتاد. در نیمه دوم خروس‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۵۰ مارسیال مهاجم باشگاه منچستریونایتد که مسابقات یورو را به دلیل مصدومیت برای فرانسه از دست داده بود گل تساوی تیمش را زد.

اوکراین در ادامه بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت اما در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فرانسه با کسب این تساوی کماکان در رده نخست گروه چهار رقابت‌ها با ۹ امتیاز قرار دارد. دشان، سرمربی فرانسه، در این دو مسابقه اخیر نتایج قابل قبولی کسب نکرده است و معتقد است که آن‌ها در نیمه نخست خوب بازی نکردند و با تغییراتی که در نیمه دوم به وجود آورد به سرعت به گل تساوی رسیدند اما او همچنین اذعان داشت که تیم اوکراین در بسیاری از نقاط زمین نسبت به آن‌ها برتری داشته است.

پس از ناکامی در رقابت‌های یورو صحبت‌هایی مبنی بر برکناری او از سمت مربیگری تیم فوتبال فرانسه شده است و گفته می‌شود قرار است هدایت این تیم به زیدان سپرده شود.

در دیگر مسابقه مهم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم فوتبال هلند در خانه به مصاف تیم فوتبال مونته نگرو رفت و موفق شد با درخشش ممفیس دپای چهار بر صفر به پیروزی برسد. دپای که پس از رفتن مسی به نظر می‌رسد نقش اساسی در تیم بارسلونا دارد و پیروزی‌های خفیف این تیم به دلیل عملکرد درخشان او به دست می‌آید، در تیم ملی هلند نیز مهره قابل اعتمادی است و موفق شد دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر برساند.

تیم فوتبال هلند با این پیروزی در رده دوم جدول با ۱۰ امتیاز در گروه هفتم رقابت‌ها پایین‌تر از ترکیه ۱۱ امتیازی قرار دارد و در بازی بعدی باید در یک دیدار سخت به مصاف ترکیه صدرنشین برود.

بیشتر از ورزش