ساعت‌های پایانی نقل‌وانتقال بازیکنان، سردرگمی در خروج امباپه از پی‌اس‌جی

قرارداد امباپه تابستان آینده به پایان می‌رسد و او بارها عنوان کرده است که به تمدید قرارداد با پی‌اس‌جی هیچ تمایلی ندارد

امباپه مدت زیادی است که برای پیوستن به تیم محبوبش، رئال مادرید، لحظه‌شماری می‌کند - FRANCK FIFE / AFP

پنجره نقل‌وانتقال بازیکنان فوتبال در اروپا بامداد چهارشنبه بسته خواهد شد و فقط چند ساعت تا پایان این رویداد مهم باقی مانده است. در این مدت تعداد زیادی از بازیکنان صاحب‌نام به تیم‌های دیگر منتقل شده‌اند اما مهم‌ترین آن‌ها، شاید خبر جدایی احتمالی امباپه، مهاجم جوان و فرانسوی باشگاه پاری‌ سن‌ژرمن فرانسه است که می‌خواهد از این تیم جدا شود.

امباپه مدت زیادی است که برای پیوستن به تیم محبوبش، رئال مادرید، لحظه‌شماری می‌کند و تمایل خود را برای پیوستن به این تیم نشان داده و گفته که مایل است هرچه سریع‌تر اجازه این انتقال صادر شود؛ چیزی که آرزوی دوران کودکی او است. او بازیکنی است که رونالدو را الگوی خود می‌داند و تصمیم دارد مانند رونالدو که در این تیم بازی می‌کرد او نیز چنین مسیری را تکرار کند.

قرارداد امباپه تابستان آینده به پایان می‌رسد و او بارها عنوان کرده است که به تمدید قرارداد با پی‌اس‌جی هیچ تمایلی ندارد. باشگاه پی‌اس‌جی اولین پیشنهاد تیم رئال که مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو بود را رد کرد و لئوناردو، مدیر تیم پاریسی، معتقد است که رئال برای به خدمت گرفتن امباپه باید پیشنهاد بیشتری ارائه کند چرا که آن‌ها خود برای به خدمت گرفتن این بازیکن از موناکو همین مبلغ را هزینه کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئال در پیشنهاد دومی که روز شنبه به باشگاه پی‌اس‌جی ارائه کرد، مبلغ ۱۷۰ میلیون یورو به علاوه ۱۰ میلیون یورو پاداش را پیشنهاد داد اما پی‌اس‌جی تا امروز به این پیشنهاد پاسخی نداده و حتی نشده‌ است با سران باشگاه رئال حاضر پای میز مذاکره بنشیند.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که تیم رئال دیروز به باشگاه پی‌اس‌جی اولتیماتوم داده و اعلام کرده است که  در صورت جواب ندادن باشگاه فرانسوی از درخواست خود انصراف خواهند داد. مسئولان باشگاه پاریسی امیدوارند با جواب ندادن به پیشنهاد باشگاه رئال، امباپه در ماه‌های آینده به تمدید قرارداد راضی شود اما او در این روزها بازهم عنوان کرده است که به هیچ وجه مایل به این کار نیست.

کارشناسان بزرگ فوتبال معتقدند در این چند ساعت باقی مانده شاید اتفاقات مهمی رخ دهد و سران باشگاه پی‌اس‌جی این معامله را قبول کنند. آن‌ها حتی می‌گویند رئال به شدت به دنبال این بازیکن است و شاید پرز، مدیرعامل باشگاه رئال، برای داشتن او در این فصل از رقابت‌ها در ساعت‌های باقی مانده پیشنهادی نجومی ارائه کند و او را به مادرید بیاورد. در هر حال باید گفت که باشگاه پی‌اس‌جی هم با قبول نکردن پیشنهاد روی میز رئالی‌ها و تمدید نشدن قرارداد از سوی امباپه، ضرر مالی زیادی خواهد کرد و این بازیکن در ژانویه سال آینده می‌تواند پیش‌قراردادی با باشگاه مادرید امضا کند و در تابستان آینده به صورت آزاد راهی اسپانیا شود.

بیشتر از فوتبال