دیدار ولیعهد ابوظبی از وضعیت افغان‌های انتقال یافته به این شهر

شیخ محمد بن زاید از ارائه خدمات‌رسانی تا زمان حضور افغان‌ها در ابوظبی اطمینان داد

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح ابوظبی، روز جمعه از محل اسکان افغان‌های انتقال یافته از افغانستان دیدار کرد.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار به خانواده‌های افغان‌ که پس از سقوط این کشور به دست طالبان با هواپیماهای امارات متحده عربی به ابوظبی انتقال پیدا کردند، گفت: «ابوظبی سعی می‌کند تا زمان حضور شما در این کشور بهترین امکانات رفاهی را در اختیارتان قرار دهد.»

معاون فرمانده کل قوای مسلح ابوظبی همچنین به مسئولان شهرک انسانی امارات که افغان‌‌ها در آن اسکان یافته‌اند دستور داد تا همه نیازهای افغان‌های ساکن در این شهرک را در اولین فرصت رفع کنند. او خطاب به خانواده‌های افغان در این شهرک گفت که هدف ما این است تا شما در زمان اقامتتان در این شهر و سپس سفر به کشورهای بعدی، از تمام امکانات رفاهی زندگی برخوردار باشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ محمد بن زاید همچنین وعده داد که در زمان خروج افغان‌ها از این شهرک و حرکت به سوی کشورهای بعدی، مقداری وجه نقد نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن در سفر بعدیشان، تسهیلات لازم برای خود مهیا کنند.

گفته می‌شود شیخ‌نشین ابوظبی در حال حاضر میزبان بیش از ۱۲ هزار افغان تخلیه شده از افغانستان است. اغلب این افغان‌ها با هواپیماهای نظامی امارات که در روند تخلیه افغان‌ها از کابل شرکت کرده بودند به این امیرنشین آورده شده‌اند. با توجه به گزارش‌هایی در مورد وضعیت بد معیشتی مردم در اردوگاه‌های نظامی قطر، وضعیت رفاهی مردم در شهرک انسانی امارات در ابوظبی به مراتب بهتر است.

تعدادی از افغان‌های ساکن در این شهرک به خبرنگار ایندیپندنت که همراه با آنان در این شهرک ساکن است، گفتند که بخشی از خانواده‌های آنان که به قطر یا سایر اردوگاه‌های نظامی در دیگر کشورها برده شده‌اند از وضعیت بد زندگی شکایت دارند. به خصوص اینکه هیچ گونه پروتکل پیش‌گیرانه کرونا در این اردوگاه‌ها در نظر گرفته نشده است. این در حالی است که در شهرک انسانی امارات از افغان‌های ساکن در این شهرک هر چهار روز یک‌بار، آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

گفتنی است که ولیعهد ابوظبی همچنین از روند خروج افغان‌ها و انتقالشان به آمریکا نیز بررسی به عمل می‌‌آورد و بر روند درست انتقال نظارت می‌کند.