ازسرگیری ارائه خدمات مالی «وسترن یونیون» در افغانستان

این شرکت خدمات خود در افغانستان را دو هفته پیش و در پی تصرف کابل توسط طالبان متوقف کرده‌ بودند

وسترن یونیون خدمات گوناگونی از جمله حواله پستی پول، پرداخت‌های تجاری و خدمات اقتصادی ارائه می‌دهد- REUTERS/Eric Thayer/File Photo

یکی از مدیران ارشد شرکت «وسترن یونیون» می‌گوید این شرکت ارائه خدمات مالی به افغانستان را از سر گرفته است. او این تصمیم را در راستای سیاست‌های ایالات متحده برای امکان ادامه فعالیت‌های انسان‌دوستانه در افغانستان پس از قدرت گرفتن طالبان عنوان کرده است.

رویترز روز پنجشنبه در گزارشی اختصاصی ضمن اعلام این خبر نوشت که این بزرگ‌ترین شرکت نقل و انتقالات مالی جهان و نیز شرکت «مانی‌گرم اینترنشنال» که در همین حوزه فعالیت دارد، خدمات خود در افغانستان را دو هفته پیش و در پی تصرف کابل توسط طالبان متوقف کرده‌ بودند.

این خبرگزاری از قول کلاد فراح، رئیس بخش آسیا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا وسترن یونیون، نوشت که با بازگشایی بانک‌ها و اصرار آمریکا برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، شرکت‌های آمریکایی اطمینان خاطر یافته‌اند که می‌توانند خدمات خود را از روز پنجشنبه از سر بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی به رویترز گفته است: «عمده تجارت ما در افغانستان با خانواده‌های کم‌درامدتر و پشتیبانی از نقل و انتقال‌های مالی است که نیازهای ابتدایی مردم آنجا را تامین می‌کند و همین موضوع زمینه‌ای است که ما در اختیار داریم و می‌خواهیم که تجارتمان (در افغانستان) را از سر بگیریم.»

کلاد فراح همچنین گفت که مسئولان وسترن یونیون با دولت ایالات متحده گفت‌وگوهایی داشته‌اند تا این فعالیت‌ها متناسب با سیاست‌های آمریکا ادامه یابد.

ارسال پول برای خانواده‌ مهاجران افغان که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، برای بسیاری از افغان‌ها یکی از مسیرهای کلیدی برای تامین هزینه‌های زندگی آنان است و در عین حال برای اقتصاد این کشور کم‌درامد که سال‌ها در جنگ درگیر بوده است نیز کمک بزرگی محسوب می‌شود.

یکی از مشکلات و پیچیدگی‌های کنونی برای ادامه این خدمات این است که آمریکا و بریتانیا طالبان را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند و شرکت‌های مالی باید اطمینان یابند که پول‌های ارسالی به افغانستان به دست این گروه نخواهد رسید و طرف معامله آن‌ها طالبان نیست.