واکسن مدرنا دو برابر فایزر آنتی‌بادی ایجاد می‌کند

این خبر خوبی برای مدرنا است که در هفته‌های گذشته درگیر خبرهای مربوط به آلودگی واکسن‌هایش بود

مقدار بیشتر ماده فعال در واکسن مدرنا ۱۰۰ میکروگرم، در مقابل ۳۰ میکروگرم در واکسن فایزر-بیونتک وجود دارد - CANVA

در تحقیقاتی که واکنش سیستم ایمنی بدن به واکسن‌های کرونا را مقایسه می‌کند مشخص‌شده که واکسن کووید مدرنا بیش از دو برابر فایزر، آنتی‌بادی‌ ایجاد می‌کند. این مطالعه‌ روی ۲۵۰۰ نفر از کادر درمان در یکی از بیمارستان‌های بزرگ و اصلی بلژیک صورت گرفته است.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نتایج که روز دوشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، اظهار داشت که تفاوت‌ بین میزان آنتی‌بادی را می‌توان با موارد زیر توضیح داد:

مقدار بیشتر ماده فعال در واکسن مدرنا ۱۰۰ میکروگرم، در مقابل ۳۰ میکروگرم در واکسن فایزر-بیونتک وجود دارد. همچنین فاصله بین دوزهای واکسن مدرنا چهار هفته است و در مقابل بین دو دوز فایزر-بیونتک سه هفته زمان بوده است.

در بررسی افراد در سیستم بهداشت کلینیک مایو در ایالات‌متحده از ماه ژانویه تا جولای نیز مشخص شد که واکسن مدرنا در مقایسه با فایزر دو برابر بیشتر در برابر عفونت‌های SARS-CoV-2 ریسک ابتلا را کاهش می‌دهد. این نتایج در یک مطالعه جداگانه و پیش از انتشار و بررسی مشابه در تاریخ ۹ اوت منتشر شد.

این خبر خوبی برای مدرنا است که در هفته‌های گذشته درگیر خبرهای مربوط به آلودگی واکسن‌هایش بود. مقامات بهداشتی در ژاپن، جلوی تزریق ۱/۶ میلیون دوز واکسن مدرنا را به دلیل ترس از آلودگی گرفته‌اند.

واکسن مدرنا مانند فایزر، بر پایه mRNA ساخته‌شده است و هر دو در دو دوز با فاصله زمانی تزریق می‌شوند.