فایزر برای مقابله با گونه‌های مقاوم به واکسن کرونا آماده می‌شود

حدود ۵۲ درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر واکسینه کامل شده‌اند

واکسن فایزر روز دوشنبه ۲۳ اوت (اول شهریور) تاییدیه کامل اداره غذا و داروی آمریکا را گرفت - JUSTIN TALLIS / AFP

آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، گفت در صورت ظهور گونه مقاوم به واکسن کووید‌ـ‌۱۹، این شرکت می‌تواند ظرف سه ماه آماده مقابله با آن باشد.

مدیرعامل فایزر روز سه‌شنبه ۲۴ اوت (۲ شهریور) در بخشی از برنامه شبکه فاکس نیوز، این موضوع را عنوان کرد.

آقای بورلا در این بخش برنامه گفت: «هر بار گونه‌ای جهش‌یافته در جهان ظهور می‌کند، دانشمندان ما سراغش می‌روند. تحقیق می‌کنند بفهمند آیا این گونه می‌تواند از سپر حفاظتی واکسن ما بگریزد. ما هنوز چنین گونه‌ای شناسایی نکرده‌ایم اما معتقدیم احتمال دارد روزی یکی از آن‌ها به وجود آید.»

سخنگوی این شرکت گفت [ظهور] گونه مقام به واکسن را پیش‌بینی می‌کند، اما تاکید کرد اگر شهروندان آمریکایی بیشتری واکسن بزنند، احتمال بروز چنین جهشی کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌ها، حدود ۵۲ درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر واکسینه کامل شده‌اند و نزدیک به ۶۱ درصد دست‌کم یک نوبت واکسن زده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکسن فایزر روز دوشنبه ۲۳ اوت (اول شهریور) تاییدیه کامل اداره غذا و داروی آمریکا را گرفت، و به شکایت و بهانه تکراری مخالفان واکسن که واکسن‌ها تایید کامل نشده‌اند، پایان داد.

تایید واکسن فایزر همچنین راه را برای کارفرماها و کسب‌و‌کارها هموار می‌کند تا واکسن را برای کارکنان و مشتریان اجباری کنند.

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های مسری آمریکا، با حضور در برنامه امروز (Today Show) گفت نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۰ درصد کسانی که مرددند واکسن بزنند اکنون که تاییدیه کامل داده شده است، گزینه تزریق واکسن را در نظر می‌گیرند.

او همچنین متذکر شد با تاییدیه کامل، احتمال اینکه [واکسن] اجباری شود بیشتر است.

او گفت: «مسئله دوم این است... که حالا اشتیاق و جدیت بسیار بیشتر وجود خواهد داشت تا واکسن اجباری شود، چه در شرکت‌ها و محل‌ کار باشد، چه در دانشگاه، کالج یا ارتش‌ــ به عقیده من، همه این‌ها در شمار افراد واکسینه‌شده نقش زیادی خواهد داشت.»

[صدور] تاییدیه کامل همچنین به شرکت فایزر اجازه می‌دهد واکسنش را تبلیغ کند.

اما مدیرعامل فایزر گفت تمرکز فعلی شرکت، افزایش ذخیره واکسن برای پاسخ به تقاضای جهانی است. 

© The Independent